Gdzie tkwi problem?
Niewłaściwa dieta, brak aktywności fizycznej, zaburzenia hormonalne i stres to najczęstsze przyczyny nadwagi i cellulitu, zwanego również skórką pomarańczową. Cellulit, to nieprawidłowe rozmieszczenie tkanki tłuszczowej, wody i produktów przemiany materii. Najczęściej występuje na udach, pośladkach i brzuchu. Walka z nim oraz nadmiarem tkanki tłuszczowej wymaga cierpliwości, systematyczności oraz skutecznych produktów idealnie przystosowanych do potrzeb kobiety. Na półkach sklepowych pojawia się więc coraz więcej kosmetyków wyszczuplających oraz preparatów wspomagających odchudzanie. Klient ma do wyboru całą gamę suplementów, ampułek, balsamów, kremów i nie tylko.
Produkty wyszczuplające i antycellulitowe stanowią obecnie – obok preparatów anti-aging oraz SPA & Wellness – najbardziej popularny segment rynku FMCG w branży kosmetycznej. Kult piękna i powabu ciała kreowany współcześnie staje się silną motywacją do dbania o wygląd sylwetki, a granica wiekowa osób rozpoczynających kuracje wyszczuplające i antycellulitowe z roku na rok jest coraz niższa i rozpoczyna się już na etapie 15. czy 16. roku życia.
Producenci oferują…
W dziedzinie kosmetyków do wyszczuplania daje się zauważyć gwałtowna intensyfikacja działań konkurentów oferujących różnego rodzaju nowinki produktowe do walki z nadmiarem tkanki tłuszczowej, cellulitem i rozstępami.
Firmą, której produkty mają pomóc pozbyć się cellulitu jest Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona. W jej portfolio znajdziemy m.in. serię Nivelazione® woman, która składa się z kosmetyków pomagających w zlikwidowaniu cellulitu, wyszczupleniu oraz spaleniu nadmiaru tłuszczu. Jak zaznacza Małgorzata Waliczek, dyrektor marketingu Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - firma stworzyła swoją serię we współpracy z biokosmetologami oraz kobietami dotkniętymi cellulitem. Kosmetyki z tej serii powodują wyraźne zmniejszenie cellulitu. Jak wykazały niezależne badania - 85% testujących Kobiet odnotowało wyraźne zmniejszenie cellulitu, - 81% odnotowało widoczne wyszczuplenie (zmniejszenie obwodu ud aż do 2 cm), - 93% uzyskało wzrost jędrności i napięcia skóry, a u 75% badanych odnotowano poprawę nawilżenia skóry.
W skład serii Nivelazione® woman wchodzą: Żel do mycia ciała antycellulit, Sól kąpielowa wyszczuplająca antycellulitowa, Wyszczuplający peeling do mycia ciała, Krem aktywnie wyszczuplający i antycellulitowy, Koncentrat aktywnie wyszczuplający, Serum ujędrniające biust, Oliwka w żelu do pielęgnacji ciała, Krem do masażu, Chronoaktywne ampułki wyszczuplające na dzień i na noc oraz Suplement diety wspomagający odchudzanie (zawierający 32 kapsułki na dzień i 32 kapsułki na noc). Najbardziej zaawansowane dermokosmetyki Laboratorium Farmona wykorzystują do walki z cellulitem i nadmiarem tkanki tłuszczowej naturalne biorytmy organizmu. Pracując nad innowacją wyszczuplania i redukcji cellulitu odkryto, że komórka tłuszczowa działa zgodnie z wewnętrznym zegarem, różnym w dzień i w nocy; aby więc walka z nieestetycznymi nierównościami i tkanką tłuszczową była maksymalnie efektywna, składniki aktywne muszą być dostarczone w ściśle określonym momencie doby. Takim kosmetykiem są Chronoaktywne ampułki wyszczuplające na dzień i na noc działające zgodnie z procesami zachodzącymi w organizmie w ciągu doby. Ampułki do stosowania w dzień przywracają właściwy stopień napięcia skóry oraz wzmacniają jej strukturę, zapobiegając wiotczeniu. Widocznie ujędrniają, likwidują nierówności skóry oraz idealnie modelują sylwetkę. Składniki aktywne w tych ampułkach to Regu-Slim®- chroniony patentami multiaktywny kompleks. Zawarta w preparacie L’Karnityna ułatwia usuwanie produktów ubocznych przemiany materii, SlimFit® wyszczupla, wpływa na zmniejszenie obwodów ciała, natomiast ekstrakt z pestek jabłoni wzmacnia strukturę skóry, daje natychmiastowy efekt wygładzenia, napięcia i ujędrnienia. Ampułki aktywne nocą mają za zadanie zmniejszenie objętości komórek tłuszczowych i pomóc w zlikwidowaniu nawet zaawansowanego cellulitu 3 stopnia. Składniki aktywne to Liporeductyl® ekstrakt z kory amazońskiego drzewa Cecropia Obtusa, który działa dwukierunkowo: aktywnie spala tkankę tłuszczową i zapobiega jej ponownemu odkładaniu, Wyciąg z ziaren kakao - efektywnie redukuje cellulit natomiast Kofeina to silny reduktor tłuszczów. Wszystko uzupełnia ekstrakt z bluszczu, który zwiększa jędrność i sprężystość skóry.
Farmona proponuje także suplement diety wspomagający odchudzanie. Aby działać zgodnie z zegarem biologicznym znowu proponuje się specjalnie opracowany zestaw tabletek: na dzień i na noc. Kapsułka na dzień zawierająca m.in. L’karnitynę, yerba mate oraz błonnik ma pobudzać metabolizm, pomagać spalać tkankę tłuszczową oraz hamować i zapobiegać napadom głodu przez zapewnienie uczucia sytości. Kapsułka na noc zawiera natomiast m.in. Likopen z pomidorów, zieloną herbatę, witaminy i minerały co ma służyć do oczyszczania organizmu, eliminowania toksyn i szkodliwych produktów przemiany materii.
Firma Barwa z Krakowa proponuje na przykład linię kosmetyków wyszczuplająco-modelujących TALIA FITNESS®. „Czynnikiem wyróżniającym naszą linię preparatów antycellulitowych TALIA FITNESS® od konkurencji jest przede wszystkim asortyment, do którego należą zarówno kosmetyki pielęgnacyjne (balsam i masaż żelowy antycellulitowy, masaż żelowy przeciw rozstępom, krem-żel ujędrniający do pielęgnacji biustu i dekoltu), jak również żele pod prysznic z granulkami peelingującymi i naturalnymi olejkami aromateraputycznymi (pomarańczowym i grejpfrutowym) oraz kostki myjące (glicerynowa i toaletowa)” – mówi Sylwia Michno, główny specjalista ds. rozwoju firmy Barwa Sp. z o.o.
Szczególnie ważną rolę w tej grupie kosmetyków odgrywają kostki myjące, które dzięki zawartości sproszkowanych alg (kostka wyszczuplająco-modelująca) oraz naturalnych granulek jojoba (kostka oczyszczająco-nawilżająca), stanowią pierwszy i najważniejszy etap kuracji wyszczuplającej i antycellulitowej. Wszystko za sprawą masażu skóry i ciała wykonywanego podczas kąpieli; masaż ten stanowi formę mechanicznego peelingu, który usuwa martwy naskórek oraz pobudza krążenie krwi, dzięki czemu wszelkie balsamy i żele lepiej się wchłaniają, zapewniając skuteczne działanie w walce z cellulitem.
Jak podkreśla Sylwia Michno, dodatkowym atutem linii wyszczuplającej jest tytuł „EUROMARKA - Najlepsza Marka Euro pejska” otrzymany w styczniu 2006 roku w konkursie organizowanym przez Program Promocji Przedsiębiorczości i Eksportu w Warszawie oraz medal „MERCURIUS GEDANENSIS – Najlepszy Produkt Targów” uzyskany podczas 9. Targów Kosmetycznych i Fryzjerskich URODA 2006 w Gdańsku.
Przedstawiciele firm kosmetycznych podkreślają, że konsumenci są coraz lepiej wyedukowani, a w konsekwencji coraz bardziej wymagający. Stanowi to duże wyzwanie dla producentów i mobilizuje ich do coraz nowocześniejszych i lepszych rozwiązań. Jak przyznaje Edyta Śmiłek, manager ds. komunikacji i PR Bielenda Kosmetyki Naturalne Sp. z o.o., preparaty wyszczuplające i antylellulitowe stanowią dużą część portfolio firmy. „W zasadzie staramy się, żeby w każdej serii znalazła się choć jedna propozycja tego typu, choć mamy i takie, w których wszystkie kosmetyki stanowią komplementarną propozycję pełnej, specjalistycznej pielęgnacji. Myślę tutaj o kosmetykach przeznaczonych do pielęgnacji ciała z serii SPA Morska Kuracja, gdzie wszystkie kosmetyki począwszy od soli do kąpieli, przez żel i serum, a skończywszy na koncentracie w postaci ampułek, dzięki odpowiednio dobranym składnikom czynnym, mają właściwości ujędrniające, przeciwcellulitowe i zmniejszające rozstępy” - mówi Edyta Śmiałek. Tego typu preparaty znajdziemy także w liniach Fitness Line, Powitanie z Afryką i Sexy Look.
Firma Bielenda nie ma ograniczeń w doborze składników także dlatego, że sama produkuje ekstrakty. W naszych kosmetykach wykorzystujemy dobroczynne działanie wielu substancji - takich jak kofeina, L-karnityna, Centella Asiatica, bluszcz, morszczyn czy olejek Perilla – dodaje Edyta Śmiłek.
Także firma Lirene w swojej ofercie posiada dwie kompleksowe antycellulitowe linie. Pierwsza z nich to intensywny program antycellulitowy z linii „body anti-cellulite intense” Lirene, który – jak mówi Dorota Bernat, specjalista PR odpowiadająca za marki ekonomiczne Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris SA - jest propozycją dla osób pragnących w sposób szczególnie bezwzględny i szybki pokonać „pomarańczowa skórkę”. Program tworzą trzy unikalne preparaty zawierające CellActive Shape® czyli kompleks substancji aktywnych, które atakują cellulit z wielu stron jednocześnie. Pokrzywka forskohli, hinduska krewna mięty, aktywuje spalanie tłuszczu, a kofeina synergicznie wspomaga jej działanie. Białka z mikroalgi Chlorella vulgaris i białka łubinu kontrolując podziały komórek, sprzyjają wygładzeniu skóry. Intensywny program antycellulitowy Lirene składa się z Peelingu żelu antycellulitowego do mycia, Intensywnego kremu antycellulitowego oraz Intensywnego płynu antycellulitowego w spray’u.
Kolejna „antycellulitowa armia” to znany i ceniony Program antycellulitowy – 4 kroki Lirene z linii „body anti-cellulit intense”. Kosmetyki, które otrzymały atrakcyjniejszą szatę graficzną, swoją skuteczność zawdzięczają m.in. zastosowaniu zielonej kawy (afrykańska odmiana), która zawiera większe ilości kofeiny niż jej południowo-amerykańska odpowiedniczka. Wyciąg z nasion zielonej kawy stymuluje rozkładanie tłuszczu, poprawia mikrokrążenie pod skórą, wspomaga usuwanie toksyn z organizmu i naprawę uszkodzonych struktur w komórkach. Seria składa się z Aktywnego żelu - kremu antycellulitowego i Aktywnego serum antycellulitowego. Pielęgnację uzupełnia Antycellulitowy żel pod prysznic, którego formułę oparto na miodzie i proteinach pszenicy, działających na skórę zmiękczająco i wygładzająco. Czwarty krok to Antycellulitowy peeling-masaż myjący – niezastąpiony w działaniu złuszczajaco-wygładzającym.
Dla wrażliwych
Dla osób o wrażliwej skórze skłonnej do alergii, ciekawą ofertę ma marka AA. Jak zaznacza Jolanta Górska, PR manager w firmie Oceanic - alergicy borykają się z problemami skórnymi dotyczącymi nie tylko skóry twarzy, lecz również całego ciała. Z myślą o tych osobach, Laboratorium Oceanic opracowało więc linię kosmetyków nowej generacji o potrójnym działaniu: AA AntyCELLILIT 3w1. Kosmetyki z tej serii modelują i wyszczuplają sylwetkę, rzeźbiąc uda i brzuch, redukują cellulit oraz uelastyczniają i wygładzają skórę. W badaniach Intensywnego serum oraz Aktywnego żelu AA AntyCELLULIT 3w1 potwierdzono: zmniejszenie obwodu uda do 2cm, zmniejszenie obwodu brzucha do 5cm - stosując preparat dwa razy dziennie, w kuracji siedmiotygodniowej oraz wzrost nawilżenia skóry o 63% po 5 godzinach od aplikacji.
Do serii należy także AA AntyCELLULIT Aktywny masaż 3w1, który peelinguje, myje i uelastycznia. Dzięki zastosowaniu kompleksu roślinnych składników aktywnych wspomaga redukcję cellulitu. Żel dodatkowo zawiera wyciąg z imbiru, pobudzający krążenie, działający na skórę rozgrzewająco, stymulująco i relaksująco oraz alantoinę i d–pantenol o działaniu łagodzącym podrażnienia.
Co sprzedawca wiedzieć powinien?
Wybierając dla siebie odpowiedni kosmetyk klientki najczęściej zwracają uwagę na deklarowane własności produktu, czas trwania kuracji, markę produktu, zapach, informację dotyczącą przeprowadzonych testów dermatologicznych, pojemność oraz cenę. Wiele firm na opakowaniu podaje wyniki badań, które wskazują jakie efekty i w jakim czasie można uzyskać stosując dany preparat. Ważną informacją, która powinna skupić uwagę klientek jest, czy dany produkt może być stosowany przez kobiety w ciąży i/lub matki karmiące. Informacja ta powinna znajdować się na opakowaniu produktu; powinien ją również posiadać sprzedawca. Jak zaznacza Jolanta Górska z AA, sprzedawca powinien również poinformować klientkę, iż w przypadku preparatów wyszczuplających niezwykle ważne jest ich regularne stosowanie, gdyż tylko wtedy można spodziewać się widocznych i trwałych rezultatów.
Wśród najsilniej działających składników kosmetyków z tego segmentu Małgorzata Waliczek z Farmony wymienia L’karnitynę, kofeinę, guaranę, ekstrakty z bluszczu, alg i hibiskusa. Dodaje, że konsumentki zwracają także uwagę na lekką, łatwo wchłanialną konsystencję kosmetyku, zdefiniowane działanie ukierunkowane na konkretny problem (nadmiar tkanki tłuszczowej, cellulit wodny lub tłuszczowy, cellulit I, II lub III stopnia) lub na wybrany obszar ciała oraz innowacyjność technologii.
Psychologiczna wartość poczucia bycia piękną jest dla kobiet nieoceniona. Gwarantuje pewność siebie, daje poczucie elegancji i zmysłowego tonu, staje się receptą na sukces. Poznając potrzeby swych klientek producenci starają się sprostać ich oczekiwaniom; dodatkowo też narzucają nowy styl i nowe potrzeby zaspokajane przez oferowane preparaty kosmetyczne i specjalistyczne. Bogactwo innowacji w dziedzinie surowców i technologii daje podstawę do optymistycznego stwierdzenia, iż segment preparatów wyszczuplających jeszcze długo nie osiągnie nasycenia.
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...