Kategorie produktów

Rozmowa z Rafałem Walendzikiem, Dyrektorem Zarządzającym i Członkiem Zarządu KraftHeinz Polska

Wtorek, 12 maja 2020 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 05/171. Maj 2020
O sprzedaży w czasach epidemii, prognozach na najbliższy sezon grillowy, a także wyjątkowym jubileuszu i kampaniach reklamowych rozmawiamy z Rafałem Walendzikiem, Dyrektorem Zarządzającym i Członkiem Zarządu KraftHeinz Polska.
Aktualna sytuacja epidemiologiczna sprawia, że wielu przedstawicieli rynku zastanawia się nad tym, jak będzie wyglądał najbliższy sezon grillowy. Jako firma nie macie wątpliwości, że będzie to rekordowy czas dla sprzedaży produktów grillowych – dlaczego?

Rzeczywiście obecna sytuacja epidemiologiczna na świecie mocno zrewidowała nasze plany, szczególnie te związane z najbliższymi wakacjami. Możliwe utrzymanie zamkniętych granic, i co za tym idzie turystycznego ruchu lotniczego z pewnością pobudzi Polaków do szukania alternatywnych form spędzania tegorocznych urlopów w kraju. To z całą pewnością przełoży się na większą liczbę kiełbasek na rozgrzanym ruszcie. Dlatego musimy dołożyć wszelkich starań by na stołach nie zabrakło produktów marek Pudliszki i Heinz. Zdajemy sobie sprawę jak silnie zakorzeniona w naszym społeczeństwie jest tradycja grillowania. Zwłaszcza teraz, w tym uciążliwym okresie kwarantanny, wiele osób z utęsknieniem czeka właśnie na ten moment. Dlatego jestem głęboko przekonany, że Polacy w gronie najbliższych, ale z zachowaniem wszelkich zalecanych norm bezpieczeństwa, będą grillować z naszymi produktami. Cel jaki postawiliśmy sobie na nadchodzące tygodnie to zagwarantowanie dostępności produktów marek Pudliszki i Heinz w możliwie jak największej liczbie sklepów. Żeby to osiągnąć, i jednocześnie dbać o bezpieczeństwo naszych pracowników terenowych, wprowadziliśmy model telesprzedaży, który w szybkim tempie pozwala dotrzeć naszej dedykowanej ofercie grillowej do 30 tysięcy sklepów na terenie całego kraju.

Które kategorie produktowe, według Państwa, odnotują wzrost sprzedaży?

Zanim odniosę się do przyszłości chcę zaznaczyć, że ten sezon stał pod dużym znakiem zapytania. Nikt nie był w stanie przewidzieć w którym kierunku i przede wszystkim w jakim tempie będzie się rozwijać pandemia w Polsce. Przez pierwsze tygodnie widać było, że wirus wzbudził w Polakach potrzebę gromadzenia produktów z długimi terminami przydatności do spożycia. Ciężko było o rzetelne prognozy. Teraz, gdy sytuacja zaczyna się normować, widać, że klienci wracają do standardowych zakupów. W tym również produktów na sezon grillowy. Z naszej strony chcemy zapewnić im pełną dostępność tego asortymentu. W pierwszej kolejności należy przewidywać wzrost sprzedaży ketchupów oraz sosów zimnych, które stanowią idealne uzupełnienie potraw z rusztu. Myślę, że ta tendencja będzie się utrzymywać przez większość sezonu. Z uwagi na większą liczbę wyjazdów na campingi można spodziewać się wzrostu sprzedaży dań gotowych, jako prostej i szybkiej formy przygotowania posiłku w polowych warunkach.

Które z pozycji będziecie szczególnie promować w sezonie grillowym?

Ostatnie lata potwierdzają, że ketchup Pudliszki jest najlepiej sprzedającym się produktem z całej kategorii w Polsce. To duże osiągnięcie, które chcemy utrzymać również i w tym roku. Dlatego w tym sezonie komunikację i większość działań skierowanych do konsumenta oprzemy właśnie na szerokiej gamie ketchupów dostępnych w różnych pojemnościach. Jako uzupełnienie będziemy również wspierać sprzedaż smakowych sosów zimnych. W tym miejscu trzeba podkreślić rosnące znaczenie marki Heinz, która ciągle i dynamicznie zwiększa swoje udziały w rynku oraz idealnie wpisuje się w grillowe spotkania. Jak zamierzamy to osiągnąć? Naszym głównym celem jest wspomniana szeroka dystrybucja. Kolejnym krokiem będzie budowanie widoczności w sklepie. Do tego również mamy dużo narzędzi w postaci standów, dodatkowych ekspozycji i wyróżniającej się komunikacji, która przy okazji nawiązuje do okrągłego jubileuszu – stulecia Pudliszek, które teraz świętujemy. Całość spinamy reklamą TV, która będzie emitowana w największych stacjach, kanałach tematycznych i wybranych serwisach tematycznych do połowy czerwca.

Rok 2020 to stulecie marki Pudliszki. Na ten wyjątkowy czas firma KraftHeinz przygotowała specjalne kampanie reklamowe. Jak będzie świętowany jubileusz?

Dokładnie tak! Sezon 2020 jest dla nas wyjątkowy. Marka Pudliszki celebruje okrągłą, setną rocznicę powstania. To piękny jubileusz, który chcemy świętować razem z naszymi konsumentami. Mieliśmy zacząć wiosną, jednak z uwagi na obecną sytuację byliśmy zmuszeni zmienić kalendarz. Obok wspomnianej już reklamy w TV przygotowaliśmy szereg atrakcji dla naszych konsumentów z ogólnopolskimi konkursami na czele, w których jak zawsze do wygrania będą atrakcyjne nagrody. Nie wykluczamy jednak poszerzenia tych aktywności.

„Niepowtarzalny smak od ponad 150 lat” – pod takim hasłem będziemy mogli zobaczyć także specjalne materiały reklamowe promujące markę Heinz. Jak będzie przebiegała kampania?

Heinz to marka jedyna w swoim rodzaju, niepowtarzalna – jak jej smak. Jest dla nas bardzo ważna i zależy nam na umocnieniu jej pozycji jako lidera segmentu premium. W tym sezonie nacisk kładziemy na budowanie widoczności zarówno na półce, jak i dodatkowych ekspozycjach poza kategorią. Myśląc o tej marce musimy jednak pamiętać, że sięga po nią ograniczone grono konsumentów. Dlatego praca z produktami Heinz wymaga dokładnej analizy, a następnie ukierunkowanych działań, co w rezultacie powinno powiększyć liczbę osób wybierających tę markę. Liczę, że rozpoczynający się właśnie sezon grillowy bardzo nam w tym pomoże. Stale pracujemy nad poszerzeniem oferty Heinz – m.in. nowości w postaci musztardy. Szukamy również innych form komunikacji z klientem. Dlatego już w czerwcu startujemy z dużą kampanią online.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska

tagi: Rafał Walendzik, KraftHeinz Polska,