Porównując ten tydzień z poprzednim (t17., czyli od 20 do 26 kwietnia) wartość koszyka zmalała o 6%. Co ciekawe, duży spadek odnotowała wartość sprzedaży online, która spadła aż o 30% w zestawieniu t18. z t17.
Najlepiej sprzedawały się następujące kategorie produktów: piwo (wzrost o 31%); przyprawy mokre takie jak majonez, ketchup i musztarda (wzrost o 25%) oraz kiełbasy (wzrost o 11%). Najwyższe spadki odnotowały: kosmetyki do twarzy (spadek o 51%), bułki (spadek o 25%) oraz papier toaletowy (spadek o 15%).
- Majówkowe menu Polaków jest niezmienne. Niezależnie od pogody i pandemii sezon rozpoczęły tradycyjne dania grillowe, czyli kiełbasy z majonezem, ketchupem lub musztardą podawane z piwem. Te produkty zanotowały dwucyfrowe wzrosty w tygodniu poprzedzającym majówkę. Cały koszyk odnotował wzrost sprzedaży, jednak umiarkowany, bo 12%, a w porównaniu z poprzednim tygodniem, był to jednak spadek. W tym czasie Polacy kupili też mniej produktów FMCG przez internet, niż tydzień wcześniej, co może mieć związek z kolejnym luzowaniem obowiązujących obostrzeń i coraz większą możliwością robienia zakupów stacjonarnych.
Na wartość sprzedaży koszyka wpłynęły szczególnie produkty o wysokich spadkach. To wciąż kosmetyki, ale ostatnio również papier toaletowy. Po spektakularnych ponad 50% wzrostach sprzedaży tego produktu na początku pandemii, to wyraźny sygnał, że Polacy korzystają z wcześniejszych zapasów, a zamiast masowych zakupów, potrzebne produkty nabywają teraz na bieżąco - mówi Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.
Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).
tagi: Majówka , handel , badanie , Nieslen , statystyki ,
Abris Capital Partners podpisał przedwstępną umowę...
Jak wynika z badania Amazon.pl, przeprowadzonego we...
Ostatnie dane o sprzedaży detalicznej nie napawają...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Szara strefa na rynku...
Kontrowersyjna wrzutka legislacyjna...
Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące...