Wiadomości

Wartość sprzedaży koszyka rok do roku spadła o 39%

Wtorek, 28 kwietnia 2020
Wartość sprzedaży koszyka rok do roku spadła o 39%, natomiast wartość sprzedaży koszyka pomiędzy 16, a 15 tygodniem (t16. vs t15.) 2020 roku spadła o 32%. Wartość sprzedaży online w t16. vs t15. 2020 spadła 12%. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in. : popcorn +48%, mrożona pizza +43%, jabłka +27%. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: kosmetyki do makijażu -83%, lody -24%, piwo -13%.
Według danych Nielsena, w tygodniu po Wielkanocy wartość sprzedaży koszyka rok do roku spadła o -39% rok i była to najniższa wartość od początku 2020 r. Jednak po przedświątecznych szczytach takie spadki są zjawiskiem naturalnym, a należy również pamiętać, że na tydzień 16. 2019 przypadła Wielkanoc. 

Do spadku wartości sprzedaży koszyka monitorowanego przez Nielsena przyczyniły się kategorie, z których konsumenci rezygnują najczęściej od początku pandemii: kosmetyki do makijażu oraz produkty impulsowe: lody i piwo. Co ciekawe w innych krajach, np. we Włoszech te ostatnie odnotowują wzrosty jako “comfort food”, czyli produkty kupowane na poprawę nastroju. Najwyraźniej w Polsce ich rolę pełni m.in. pizza mrożona i popcorn, czyli szybkie przekąski, mogą towarzyszyć nam częściej również w związku ze zwiększoną konsumpcją mediów. Nielsen Media podaje, że w kwietniu br. Polacy spędzali przed telewizorami średnio ponad 5 godz./dobę, czyli ok. godz. więcej niż rok wcześniej. Staramy się jednak dbać również o zbilansowaną dietę. Kupujemy m.in. zdecydowanie więcej jabłek, co z kolei potwierdza trendy związane z poszukiwaniem produktów lokalnych, wspierających zdrowie i sprzedawanych w dużych opakowaniach - mówi Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce. 

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących). 
 
źródło: Nielsen 

tagi: nielsen , raport , badania , popcorn ,