Firma Unilever już w 2003 r. rozpoczęła program dotyczący bezpiecznej jazdy i systematycznie prowadzi działania skierowane do ponad 3 000 pracowników firmy - w wymiarze edukacyjnym i czysto praktycznym.
Firma organizuje obligatoryjne szkolenia dla wszystkich pracowników, korzystających z firmowych samochodów. Ponad 500-osobowa grupa przedstawicieli handlowych firmy (dla których samochód stanowi podstawowe narzędzie pracy), jest zobligowana do odbywania szkoleń co 3 lata, pozostali - co 5 lat. W bieżącym roku zostanie przeszkolonych ok. 200 osób.
Od 2007 r. Unilever organizuje konkursy bezpiecznej jazdy. Celem konkursu jest ograniczenie wypadkowości każdego startującego zespołu o min. 25 procent. Zwycięża ekipa, która wykaże się najniższą wypadkowością, nagrody otrzymają także wszyscy członkowie zespołów, które osiągną założone minimum - z wyłączeniem kierowców, którzy spowodują wypadek.
Nową inicjatywą Unilevera w 2009 r. jest organizacja szkolenia jazdy samochodem w sposób najbardziej przyjazny środowisku oraz konkurs „I drive ECO". Do udziału w konkursach zapraszani są wszyscy pracownicy firmy, korzystający z firmowej floty; dotychczas wzięło w nich udział ponad 1 700 osób. Szkolenia, konkursy i porady dotyczące bezpiecznej jazdy są częstym tematem w informatorach wewnętrznych, intranecie czy firmowym magazynie „Bestever".
„Prowadzony przez nas od 2003 r. program jest bardzo szeroki: obejmuje różnego rodzaju szkolenia z elementami pierwszej pomocy, konkursy bezpiecznej jazdy, wykłady prowadzone przez Komendę Stołeczną Policji. I jednocześnie ma bardzo praktyczny charakter - np. prowadzimy testy, które pomagają zidentyfikować i poprawiać niewłaściwe techniki jazdy, pozwalają zmieniać niewłaściwe zachowania i złe przyzwyczajenia za kierownicą. Te działania przynoszą bardzo konkretne efekty w postaci zmniejszenia wypadkowości w firmie oraz zwiększenia świadomości pracowników" - mówi Jerzy Cichostępski, Dyrektor Działu Logistyki Unilever Polska.
(Maja Święcka)
tagi: Unilever ,
Startujący niedługo system kaucyjny nie jest gotowy do...
Analiza 91 tys. cen detalicznych pokazała, że w lipcu...
To pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku, a dla...
Rozmowę kwalifikacyjną warto traktować jak dialog...
Zdaniem ekspertów, dane pokazują coraz większą...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...