Z rynku FMCG

Nielsen podsumowuje okres wielkanocny w handlu

Środa, 22 kwietnia 2020
Jak podaje agencja badawcza Nielsen Polska - wartość sprzedaży koszyka wielkanocnego w okresie świąt wielkanocnych (6-12.04.2020) spadła o - 10% względem roku ubiegłego (15-21.04.2019). W tym czasie szczególna popularnością cieszyły się: farby do włosów (wzrost sprzedaży +17%), kiełbasy (+14%), jajka (+10%). Spadek sprzedaży odnotowały jednak takie kategorie, jak: figurki czekoladowe (-35%), majonez (-14%), masło (-10%).
Nielsen przeanalizował wartość sprzedaży koszyka wielkanocnego w tym roku vs rok ubiegły. Okresy przedświąteczne tradycyjnie cechują wzrosty sprzedaży. Również w tym roku tydzień przedświąteczny wyróżnił się pozytywną dynamiką na tle pozostałych tygodni, jednak w porównaniu do ubiegłorocznej Wielkanocy jego wartość spadła o -10%. Dwucyfrowe spadki odnotowały kategorie związane z kulinarnym przygotowaniem do świątecznych celebracji. Dużo straciły czekoladowe figurki, których w tym roku nie wkładaliśmy do wielkanocnego koszyka oraz majonez i masło zdecydowanie mniej potrzebne ze względu na brak rodzinnego ucztowania lub po prostu kupione wcześniej na zapas. 

Wzrost wartości sprzedaży odnotowała jednak kiełbasa i jajka, czyli tradycji stało się zadość w postaci wielkanocnego żurku. Do świąt szykowaliśmy się również pod względem pielęgnacyjnym. We wskazanym okresie, być może również ze względu na chęć zachowania dobrego samopoczucia, jakie daje odpowiednia fryzura, wzrosła sprzedaż farb do włosów - mówi Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce. 

tagi: podsumowanie , handel , spożywczy , polska , Nielsen , Wielkanoc ,