Kategorie produktów

Lody familijne receptą na sukces

Wtorek, 07 kwietnia 2020 HURT & DETAL Nr 04/170. Kwiecień 2020
Przed nami nietypowy początek sezonu lodowego. Zwykle o tej porze roku konsumenci ruszają na wyczekiwane, pierwsze lody do lodziarni czy pobliskiego sklepu.
Ta niespełniona potrzeba będzie narastać w nadchodzących, coraz cieplejszych dniach. Dlatego segmentem, który nabierze na znaczeniu w najbliższych tygodniach będą lody familijne, po które konsumenci mogą sięgnąć w domowym zaciszu. Planując zatowarowanie warto zaopatrzyć sklepy w odpowiednią ilość wysokiej jakości lodów, które zaspokoją łaknienie klientów i zapewnią zyski właścicielom placówek. Na jakie produkty postawić? Czego oczekują konsumenci i jakie warianty lodów będą rotować najlepiej w rozpoczynającym się sezonie?

Oczekiwania rosną

Z roku na rok konsumenci są bardziej świadomi – oczekują produktów najwyższej jakości i coraz większą uwagę zwracają na to, jakimi metodami lody są przygotowywane. Według badania zrealizowanego w ubiegłym roku na zlecenie marki Grycan – Lody od pokoleń ponad 80% osób wybierających kategorię lodów przyznaje, że istotne jest dla nich, aby lody były produkowane w sposób tradycyjny, rzemieślniczy. Produkty wytwarzane takimi metodami najsilniej kojarzą im się z użyciem naturalnych, wysokiej jakości składników (61%), ręczną produkcją (45%) i wykorzystywaniem przepisów będących w rodzinie od pokoleń (43%).

Jakość od pokoleń

Marka Grycan jednoznacznie kojarzy się konsumentom lodów z wysoką jakością (94%) oraz rzemieślniczymi metodami produkcji (85%). I nic w tym dziwnego, ponieważ lody firmowane nazwiskiem Elżbiety i Zbigniewa Grycanów już od 15 lat wytwarzane są w podwarszawskim Majdanie według tradycyjnych, rodzinnych receptur, z wykorzystaniem najwyższej jakości składników. „Naszym mottem jest «jakość, jakość i jeszcze raz jakość». Już od dzieciństwa byłem uczony, że podstawą smacznego dania jest dobry produkt i do dziś wyznaję tę zasadę. Nasze lody powstają z najlepszych składników: śmietany kremówki, żółtek jaj, dojrzałych owoców, starannie wyselekcjonowanych bakalii” – mówi Zbigniew Grycan. Pomimo że firma dysponuje najnowocześniejszą technologią, wiele prac wykonywanych jest ręcznie. Codziennie w zakładzie produkcyjnym pracownicy obierają i kroją owoce (truskawki, jabłka, pomarańcze, ananasy) oraz sortują i mieszają bakalie (rodzynki, orzechy, suszone figi). Rocznie do produkcji lodów Grycan używa się ponad 2000 ton owoców i bakalii.

Firma stawia na lokalnych dostawców. Każdego dnia z pobliskich mleczarni do fabryki przyjeżdżają cysterny śmietanki kremówki – podstawy lodów mlecznych Grycan. Owoce takie jak truskawki, maliny, porzeczki, jabłka, gruszki i inne pozyskiwane są ze sprawdzonych, rodzinnych plantacji, znajdujących się na terenach Mazowsza i Lubelszczyzny, w promieniu 100 km od zakładu produkcyjnego.

Co wybrać z szerokiej oferty?

W swojej piętnastoletniej historii firma stworzyła już ponad 100 smaków lodów, 30 spośród nich dostępnych jest w handlu detalicznym. Jak wybrać spośród tak szerokiej oferty lody, które rotują najlepiej? Zespół sprzedaży marki Grycan każdego roku, na podstawie analiz, opracowuje listę Bestsellerów – czyli tych SKU, które najlepiej rotowały w minionym sezonie. Wśród nich znalazły się zarówno tradycyjne lody na bazie śmietanki kremówki, jak i sorbety z owoców. W opakowaniach 500 ml są to Lody Waniliowe, Czekoladowe, Truskawkowe i Bakaliowe oraz Sorbet z Mango i z Malin. W pudełkach 1100 ml firma poleca Lody Waniliowe, Śmietankowe, Czekoladowe i Bakaliowe. Zdaniem Wojciecha Kwestorowskiego, Dyrektora Handlowego Grycan – Lody od pokoleń, to podstawowe portfolio, które należy wziąć pod uwagę podczas zatowarowania sklepu w tym sezonie.

Doskonałym uzupełnieniem oferty są lody z linii Dla Koneserów, lody jogurtowe i lody impulsowe w kubeczkach 125 ml.

Wyjść naprzeciw potrzebom

Niekwestionowanymi trendami w tym sezonie są wszystkie aspekty związane z szeroko pojętą ekologią i najwyższą jakością produktów, których oczekują coraz bardziej świadomi klienci. Marka Grycan wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, oferując produkty z najwyższej półki, które odpowiadają na potrzeby konsumentów o szczególnych potrzebach żywieniowych.

Od początku istnienia firmy wszystkie lody produkowane w podwarszawskiej fabryce marki są bezglutenowe. W ubiegłym roku sorbety z owoców Grycan uzyskały znak Vegan. Niedługo  potem marka zaskoczyła wszystkich wprowadzając 100% roślinne lody z linii Grycan Vegan  w papierowych opakowaniach w trzech wariantach smakowych: Chocolate with Roasted Cocoa Beans, Peanut Butter i Vanilla. Nowości są w pełni wegańskie, bezglutenowe, nie zawierają laktozy i posiadają oznaczenia dla osób z cukrzycą. Są odpowiednie nie tylko dla osób stosujących dietę roślinną, ale także dla alergików i konsumentów z nietolerancjami pokarmowymi.

„Dobrze skonstruowana oferta sklepu – zawierająca zarówno polecane przez nas Bestsellery, jak i bardziej wyszukane smaki oraz nowości – zapewni nie tylko dobrą rotację, ale także zadowolenie konsumentów, którzy mogą wybierać spośród dobrze znanych, jak i zupełnie nowych wariantów lodów”  – podkreśla Wojciech Kwestorowski, Dyrektor Handlowy Grycan – Lody od pokoleń, dodając, że właśnie teraz jest najlepszy moment, aby dobrze zaopatrzyć sklepy w lody familijne. „Robi się coraz cieplej, a konsumenci w znacznej większości izolują się w swoich domach i nie mogą skorzystać z oferty lodziarni. Dlatego przewidujemy, że to właśnie w pobliskich sklepach klienci będą szukać lodów, które umilą im ten nietypowy początek sezonu lodowego”.

a1.JPG

a2.JPG


*Dane przekazane przez firmę Grycan - Lody od pokoleń


tagi: Lody familijne ,