Wywiady

Rozmowa z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska

Wtorek, 07 kwietnia 2020 HURT & DETAL Nr 04/170. Kwiecień 2020
Zero waste to temat z dużym potencjałem. To styl życia, zgodnie z którym człowiek stara się generować jak najmniej odpadów, a tym samym nie zanieczyszczać środowiska. Firma Hochland Polska aktywnie promuje tę ideę. Na ten temat rozmawiamy z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Dlaczego Hochland zainteresował się tematem zero waste?

Jako lider w kategorii serów, czujemy zobowiązanie do propagowania zachowań wpisujących się w szeroko pojmowaną odpowiedzialność społeczną. Idea zero waste to ważny element tych działań – zarówno w kontekście promowania kulinarnego recyklingu, jak i świadomego planowania zakupów czy odpowiedniego przechowywania produktów spożywczych. Życie człowieka to znacznie więcej niż kupowanie i spożywanie jedzenia. Niestety generujemy śmieci i zanieczyszczenia. Najwyższy czas zacząć się nad tym zastanawiać, by nie produkować odpadów albo produkować ich jak najmniej!

Jaki był plan działań?

Nasze działania zaplanowaliśmy kompleksowo. Na początku marca odbyły się wyjątkowe warsztaty kulinarne Hochland w idei zero waste. Wydarzenie poprowadzili: Damian Kordas, utalentowany kucharz młodego pokolenia i Jagna Niedzielska, propagatorka ruchu zero waste w Polsce, autorka książki „Bez resztek. Kuchnia zero waste, czyli nie wyrzucaj pieniędzy i jedzenia” oraz prowadząca program „Bez reszty. Kuchnia Zero Waste” na kanale Kuchnia+. W spotkaniu uczestniczyli influencerzy, którzy pod okiem ekspertów zgłębiali tajniki gotowania zgodnie z filozofią niemarnowania żywności, przyrządzając pyszne dania z serami kremowymi Hochland. Warsztaty kulinarne są doskonałą okazją do twórczej edukacji w tym zakresie.

Co działo się na tych warsztatach?

Warszawskie Comfort Food Studio za naszą sprawą zamieniło się w kreatywną przestrzeń, w której gotowanie połączyło się z edukacją, a także inspiracją. Uczestnicy z zaciekawieniem przysłuchiwali się Jagnie Niedzielskiej, która w trakcie spotkania przedstawiła patenty na zero waste w praktyce, na przykład właściwe mrożenie czy przechowywanie dań, a także kreatywne wykorzystywanie resztek do przyrządzania nowych potraw. Damian Kordas opowiedział z kolei o wyjątkowej inicjatywie, jaką są Banki Żywności działające na terenie całego kraju. Po dawce informacji wszyscy uczestnicy przystąpili do gotowania. Jagna i Damian zaproponowali 4 autorskie dania, a w każdym z nich wykorzystane zostały składniki, które często trafiają do śmieci. Grupa prowadzona przez Jagnę Niedzielską wyczarowała bao z warzywami oraz pastę z pieczonego bakłażana ze skórką cytrynową oraz salsą verde, do której przygotowania wykorzystano natkę pietruszki, kolendrę oraz koperek razem z łodygami. Z kolei drużyna Damiana Kordasa przyrządziła wyjątkową przystawkę w postaci tatara wołowego z ziołowym majonezem, a na deser – mus karmelowy na bazie bezy z kruszonką z czerstwego chleba i owocami leśnymi. Po przygotowaniu całego menu obie drużyny zasiadły do wspólnego stołu, by przekonać się, jak wspaniale może smakować kuchnia zero waste. Tego dnia nic się nie zmarnowało, a dania z serkami Hochland stały się wyjątkową inspiracją do promowania idei zero waste na co dzień.

Co Hochland planuje dalej w temacie zero waste?

To bardzo ciekawy i pożyteczny temat. Idea zero waste z Hochland będzie szeroko promowana na rynku, ale także wśród pracowników Hochland Polska – chociażby w ramach czternastej edycji konkursu fotograficznego, który będzie realizowany pod hasłem „Kuchnia bez resztek, czyli zero waste z Hochland”, a w wyniku którego powstanie kalendarz firmowy Hochland Polska na kolejny rok. Zadaniem uczestników konkursu będzie sfotografowanie i przedstawienie swojego pomysłu na przygotowanie dania z wykorzystaniem serów Hochland w połączeniu z ideą niemarnowania żywności.

A czym dla Pana jest zero waste?

Życie w stylu zero waste to nieustanna nauka, próby, błędy i porażki, ale także pogłębianie świadomości i szukanie nowych „bezśmieciowych” rozwiązań na miarę naszych czasów i własnych potrzeb. Jestem wielkim fanem tej idei. Dla mnie to także często powrót do praktyk, które pamiętam z dzieciństwa lub opowieści rodziców i dziadków. Jestem przekonany, że idea zero waste ma bardzo duży potencjał i jest w stanie zainteresować wiele osób. Widziałem to po reakcji uczestników naszych warsztatów inspirujących, ale także rozmawiając na ten temat z rodziną i ze znajomymi.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska




tagi: Hochland Polska, Jacek Wyrzykiewicz,