Wywiady

Wywiad z Zofią Mirską, Trade Marketing Managerem VARTA w firmie VARTA AG

Wtorek, 07 kwietnia 2020 HURT & DETAL Nr 04/170. Kwiecień 2020
Na rotację baterii w sklepie w największym stopniu wpływa ekspozycja kategorii. O tym jak zaaranżować ją w prawidłowy sposób, a także o wyjątkowej ofercie produktowej rozmawiamy z Zofią Mirską, Trade Marketing Managerem VARTA w firmie VARTA AG.
Czym Państwa produkty wyróżniają się na rynku?

VARTA AG może poszczycić się ponad 130-letnią historią w branży bateryjnej. Jako eksperci w produkcji i sprzedaży baterii służymy naszym partnerom handlowym profesjonalnym wsparciem oraz oferujemy produkty niezawodne i godne zaufania. Jako jedyny producent marek bateryjnych – wśród europejskiej czołówki – produkujemy nasze ogniwa w Europie, w Niemczech. Szczycimy się niemiecką jakością naszych produktów oraz szybkością dostaw i niewielkim śladem środowiskowym, jaki uzyskujemy dzięki produkcji zlokalizowanej w Europie. Od lat słuchamy naszych klientów i konsumentów, dzięki czemu dostosowujemy nasze portfolio do ich potrzeb, jesteśmy też otwarci na zindywidualizowane, szyte na miarę rozwiązania. VARTA, jako marka funkcjonująca na rynku od wielu lat, cieszy się wysokim uznaniem wśród konsumentów. O ile asortyment bateryjny charakteryzuje się niską lojalnością wobec marki, o tyle decyzja: produkt markowy a niemarkowy lub b-brand – jest dla konsumenta bardzo ważna. Tym ważniejsza, im cenniejsze jest urządzenie, do którego baterie są kupowane – do droższego, wrażliwszego sprzętu np. kluczyka do samochodu konsument wybierze alkaliczne baterie o potwierdzonej jakości, za którą stoi uznana marka.

Jak powinna wyglądać prawidłowa ekspozycja baterii?

Sprzedawca powinien pamiętać przede wszystkim o dwóch najważniejszych rzeczach. Po pierwsze – zasadzie widoczności – produkt impulsowy musi być odpowiednio wyeksponowany. Po drugie należy pamiętać, że konsumenci z zasady nie wpisują baterii na swoje listy zakupów. Kupują je niejako przy okazji, właśnie wtedy, gdy dostrzegą je w sklepie. Umieszczając baterie przy produktach nimi zasilanych – latarkach, zabawkach, sprzęcie elektronicznym – zwiększamy szansę, że konsument włoży je do swojego koszyka. Regularnie kupując baterie, dbając o uzupełnianie półki, zapewniamy sobie wysoką marżę z niewielkiej powierzchni, jaką zajmują te produkty. Zalecamy wykorzystanie dodatkowych lokalizacji, które poprawiają widoczność baterii – np. krawatów w mniejszych sklepach czy stojaków podłogowych w większych. Absolutne minimum to strefa kasy, gdzie nie może zabraknąć bestsellerowych rozmiarów AA i AAA. Coraz częściej, nawet w mniejszych sklepach, można zobaczyć bestsellerowe baterie specjalistyczne CR2032, które zasilają nasze wagi, piloty do bram, zabawki itp. – warto rozważyć wprowadzenie ich do stałego asortymentu.

Co obecnie można znaleźć w portfolio VARTA AG?

Niezmiennie polecamy nasze baterie alkaliczne, które dostępne są w trzech podstawowych liniach: Longlife, Longlife Power oraz Longlife Max Power. Różnorodność ich opakowań jednostkowych oraz zbiorczych pozwala na dostosowanie oferty do punktu sprzedaży dowolnej wielkości. Ponadto rekomendujemy zapoznanie się z odświeżoną linią naszych latarek Day Light, które od marca dostępne są w nowym designie, z jeszcze lepszymi parametrami i w opcji szczególnie poszukiwanej przez konsumentów – z wieloma diodami LED.

Czy w ofercie pojawiły się ostatnio jakieś nowości?

W marcu 2020 r. z dumą zaprezentowaliśmy nasz nowy asortyment bateryjny. Dotychczasową ofertę rozszerzyliśmy o 10-pak baterii Longlife Power w opakowaniu całkowicie pozbawionym plastiku. Longlife Power to linia naszych najmocniejszych baterii, opracowanych specjalnie do użytku w urządzeniach o dużej mocy, sprzęcie komputerowym lub latarkach. To baterie oferujące moc potrzebną do zasilania urządzeń o wysokim zużyciu energii. Dodatkowo opakowanie zaprojektowano w nowatorski sposób, aby służyło nie tylko do przechowywania nieużywanych baterii, ale także tych zużytych, by móc wygodnie przetransportować je do miejsca zbiórki ogniw. W ten sposób nasze nowe opakowania przyczyniają się nie tylko do zmniejszenia ilości plastikowych odpadów, ale są też naszym wkładem w walkę z ogromnym zanieczyszczeniem oceanów na świecie. Eko-paki zamówić można w opakowaniach zbiorczych, a także w specjalnych, podłogowych stojakach wykonanych z materiałów z obiegu wtórnego, które po zakończonej ekspozycji w 100% można poddać recyklingowi. VARTA AG na pierwszym miejscu stawia odpowiedzialność wobec środowiska. Naszym celem jest ograniczenie śladu środowiskowego i utrzymanie go na możliwie jak najniższym poziomie.

W VARTA AG – marce odpowiedzialnej społecznie, prowadzącej od dłuższego czasu działania charytatywne w ramach akcji VARTA Helps – dbamy o potrzeby naszych klientów i naszej planety chroniąc środowisko i wychodząc naprzeciw odpowiedzialności biznesu wobec przyrody. Jesteśmy w pełni zaangażowani w zrównoważony rozwój we wszystkich obszarach. Obejmuje on przyjazny dla środowiska rozwój, odpowiedzialną produkcję, bezpieczne i długo działające ogniwa, a także ich efektywny recykling. W VARTA AG zrównoważony rozwój zaczyna się od surowców, dlatego unikanie niepotrzebnego transportu jest dla nas kluczowe – nasze baterie alkaliczne produkowane są w Niemczech.

W naszej ofercie produktowej klienci zainteresowani rozwiązaniami stworzonymi z myślą o ochronie środowiska znajdą także ładowarki Eco (wykonane w 50% z bioplastiku) oraz akumulatorki Recycled, wykonane w 11% z materiałów pochodzących z recyklingu. Łączą w sobie wszystkie zalety zwykłych akumulatorków, takie jak technologia „ready-to-use” i niski wskaźnik samorozładowania.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska




tagi: Zofia Mirska, VARTA AG.,