Panikę konsumencką związaną z epidemią mamy już za sobą
Czwartek, 02 kwietnia 2020
Sklepy i supermarkety musiały poradzić sobie z paniką klientów, którzy na początku zapowiadanej kwarantanny dosłownie oczyścili półki. Wygląda jednak na to, że początkowa panika minęła. Klienci robią zakupy rozsądniej i spokojniej. Sieci handlowe uzupełniły braki w artykułach i zapewniają, że łańcuchy dostaw są nieprzerwane – oznacza to, że dostawy nowych produktów będą regularne i odpowiednio duże. Pierwsza panika kosztowała jednak trochę handlowców i producentów. Duży, nagły popyt spowodował wielkie zamówienia, które nie zostały sprzedane w późniejszych dniach. Sklepy musiały poradzić sobie z nadmiarem towaru o krótkim terminie ważności. Taka niepewność co do wysokości popytu towarzyszy wszystkim sklepom do dzisiaj. Na szczęście, tej niepewności nie muszą odczuwać klienci.
– Na bieżąco dostarczamy towar, uzupełniamy braki na półkach – zapewniamy klientów, że ciągłość dostaw i zaopatrzenia będzie utrzymana. Dzięki temu Polacy mogli odzyskać spokój, że towaru nie zabraknie, a sklepy będą funkcjonować – powiedziała serwisowi eNewsroom Renata Juszkiewicz, prezes zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. – Zdajemy sobie sprawę z tego, że ruch w sklepach jest bardzo różny. Są dni, gdy obłożenie sklepów jest większe – to nam utrudnia zaplanowanie zatowarowania i zamówień. Pokazuje to przykład pierwszego panicznego dnia, po którym zrealizowaliśmy ogromne dostawy. Okazało się, że większość towaru pozostało niesprzedane. Dlatego cały czas monitorujemy nastroje wśród konsumentów, analizujemy zapowiedzi władz i rządu. Równocześnie zapewniamy klientom bezpieczeństwo w sklepach. Mamy ogromną pomoc ze strony firm ochroniarskich, które pilnują porządku. Mamy zabezpieczenia i specjalne wytyczne dla pracowników – sytuacja jest więc w miarę stabilna. Polacy wiedzą, że towaru nie zabraknie. Jest dostępny i uzupełniany go na bieżąco – zapewnia Juszkiewicz.
Rolnicy potrzebują pomocy ze strony rządu i unijnych...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.