Tak wygląda nowa odsłona programu „Sprawdź promile" opracowanego przez Kompanię Piwowarską, którego celem jest ograniczenie liczby pijanych kierowców na polskich drogach poprzez umożliwienie przeprowadzenia kontroli trzeźwości oraz podniesienie świadomości konsumentów na temat oddziaływania alkoholu na organizm.
„Jak długo po jednym piwie muszę czekać, by móc wsiąść za kierownicę? Czy pijąc alkohol wieczorem, rano nadal mam we krwi promile? - takie pytania zadaje sobie codziennie kilka tysięcy kierowców, dlatego tak ważne jest prowadzenie działań edukacyjnych w tym zakresie i dostarczanie konsumentom możliwości sprawdzenia poziomu promili w organizmie. My zawsze powtarzamy, że po alkoholu jeździć nie można, ale kiedyś w końcu trzeba wsiąść za kółko, a rzadko kto ma pod ręką alkomat." - mówi Paweł Kwiatkowski - dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej.
Do tej pory z programu bazującego na SMSach skorzystało już ponad 14 tysięcy osób, a dzięki nowej aplikacji sprawdzanie promili jest jeszcze łatwiejsze.Wystarczy wprowadzić swoje dane takie jak: płeć, wiek, waga oraz ilość wypitego alkoholu i czas zakończenia picia, by natychmiast otrzymać wynik. Ilość promili podawana w wyniku jest obliczana na podstawie algorytmu krzywej alkoholowej (wzoru Widmarka), udostępnionego przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. „Nigdy nie prowadź po alkoholu" - taka informacja pojawi się na wyświetlaczu telefonu, by przypomnieć wszystkim kierowcom tę ważną zasadę. Każdy będzie miał też możliwość zamówienia taksówki w wybranym mieście poprzez łatwy wybór jednego z numerów telefonu z ogólnopolskiej bazy korporacji taksówkowych. Aplikacja została też wzbogacona o informacje dotyczące dopuszczalnego poziomu promili w różnych krajach europejskich, dzięki czemu osoby podróżujące po Europie mogą sprawdzić jakie w danym kraju obowiązują przepisy. Dla osób chcących przetestować swój refleks została opracowana również gra w kapsle, która jest integralną częścią aplikacji.
By pobrać aplikację na swój telefon wystarczy:
- odczytać fotokod zamieszczony na stronie http://www.sprawdzpromile.pl/ oraz na materiałach promocyjnych programu, które będą dystrybuowane między innymi do lokali gastronomicznych lub
- wysłać SMSa z hasłem PROMILE pod numer 70958 (koszt 50 gr. netto/61 gr. brutto)
Skorzystać z nowej aplikacji będą mogły też osoby zwiedzające browary w Poznaniu i Tychach, gdzie specjalne urządzenia bluetooth będą wysyłać aplikację na telefony komórkowe gości.
Pełen opis programu „Sprawdź promile" oraz szczegółowe informacje dotyczące pobrania aplikacji na telefon komórkowy można znaleźć na stronie http://www.sprawdzpromile.pl/. Program będzie promowany zarówno w Internecie, jak również w 1000 pubach na terenie Polski oraz w setkach taksówek, które aktywnie przyłączyły się do programu. Nowa wersja aplikacji została opracowana przez agencję mobijoy!, a za kreację całego programu odpowiada agencja V&P.
Kompania Piwowarska od początku swego istnienia promuje odpowiedzialne spożywanie alkoholu, a podejmując działania reklamowo - promocyjne od lat wpływa na zmianę modelu i struktury spożycia alkoholu w naszym kraju. „Widzimy wiele negatywnych skutków nadużywania alkoholu, co potwierdzają statystyki. Dlatego też staramy się edukować, ponieważ wierzymy, że w ten sposób poprawiamy bezpieczeństwo na drodze" - podkreśla Paweł Kwiatkowski.
(Maja Święcka)
tagi: Kompania Piwowarska ,
Mondelez Polska, lider w branży przekąsek, ogłasza dwa nowe...
71 proc. osób po 60. roku życia chce pracować. Główną...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...