Wiadomości

Ruszyła druga edycja kampanii Alko-Casco - Alkomat w każdym aucie.

Czwartek, 15 października 2009
Rozpoczęła się druga edycja kampanii społecznej „Alko-Casco - Alkomat w każdym aucie" zainicjowanej przez markę Soplica. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem nieświadomie nietrzeźwych kierowców oraz popularyzacja alkomatu, jako narzędzia służącego do pomiaru zawartości alkoholu w organizmie.

W tym roku kampania koncentruje się na młodych kierowcach. Udział w niej biorą Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego oraz krajowy duszpasterz kierowców - ks. dr Marian Midura. Dodatkowo wybrane wojewódzkie komendy policji przyłączą się do akcji poprzez rozdawanie kierowcom alkomatów.

 

Szacuje się, że w Polsce jest 20 mln kierowców, jak wskazują badania wielu z nich dotyczy syndrom tzw. „nieświadomie nietrzeźwego kierowcy". Są to osoby, które siadają za kółko błędnie sądząc, że upłynęło już wystarczająco dużo czasu od momentu spożycia alkoholu.  Taka decyzja może stanowić nieświadome zagrożenie dla kierowcy, jego najbliższych i innych użytkowników dróg. Badanie, zlecone przez markę Soplica wskazuje, że co piątemu kierowcy pijącemu alkohol przynajmniej raz w miesiącu, zdarzyło się prowadzić samochód mimo braku pewności, czy jest trzeźwy (co stanowi 4 mln kierowców). Zjawisko to dotyczy zarówno mężczyzn, jak i kobiet. Co więcej aż 70% kierowców ma błędne zdanie na temat metabolizowania się alkoholu w organizmie.

 

Dane dostarczone przez Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, wskazują, że w 2008 roku zatrzymano prawie 25 tysięcy osób kierujących pojazdami mających od 0,2 do 0,5 alkoholu w organizmie (najwięcej, bo ponad 2500 w województwie śląskim). Co więcej prawie połowa kierowców nie wie nawet, jaki jest dopuszczalny przez prawo drogowe poziom alkoholu w organizmie.

 

Mając to na uwadze producent marki Soplica zainicjował w 2008r. ogólnopolską kampanię „Alko - Casco", której celem jest edukacja kierowców w zakresie problemu nieświadomego prowadzenia pod wpływem alkoholu oraz zwrócenie uwagi na narzędzie służące do pomiaru zawartości alkoholu w organizmie jakim jest alkomat.

 

Młodzi, nieświadomie nietrzeźwi kierowcy


W tym roku inicjator akcji, marka Soplica, zwraca uwagę na młodych kierowców, którzy często mają błędne przeświadczenie odnośnie własnych umiejętności, oceny ryzyka sytuacji i zachowania po spożyciu alkoholu. Młodość i tzw. stan wolny często - jak wskazują badania - łączą się z byciem nieświadomie nietrzeźwym kierowcą. Jak podkreśla dr Jadwiga Bąk z Instytutu Transportu Samochodowego „Wiara w siebie u młodego kierowcy  uwidacznia się w przekonaniu o małym wpływie alkoholu na organizm, możliwości spożywania dużej ilości alkoholu oraz błędnym przeświadczeniu o szybkiej eliminacji alkoholu z organizmu dzięki „sprawdzonym" metodom. Niejednokrotnie młodzi kierowcy wsiadają za kierownicę ponieważ „otoczenie" zapewnia ich, że nie są już nietrzeźwi i mogą prowadzić".  Radca Biura Ruchu Drogowego KGP mł. insp. Marek Konkolewski  podkreśla, że „Nieświadomie nietrzeźwy kierowca, wedle przepisów prawa - traktowany jest tak samo jak każdy inny nietrzeźwy kierujący".

 

Przebieg kampanii Alko - Casco

Druga edycja kampanii Alko-Casco jest kontynuacją ubiegłorocznych działań, podczas których, przy współpracy z policją oraz Autostradą Wielkopolską, rozdano 15 000  alkomatów oraz 100 000 ulotek edukacyjnych, przeprowadzono także szerokie badania wśród kierowców. W tym roku organizatorzy akcji zaprosili do współpracy Krajowego Duszpasterza Kierowców - ks. dr Mariana Midurę oraz Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego. O kampanii ciepło wypowiada się także radca Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji mł. insp. Marek Konkolewski, który często angażuje się
w kampanie poprawiające bezpieczeństwo na drogach.

 

Alkomaty dla kierowców

W tym roku kontunuowana jest również współpraca z Markiem Konkolewskim z Biura Ruchu Drogowego. W październiku podczas rutynowych kontroli w ręce kierowców w wybranych miastach trafią ulotki oraz alkomaty. W sumie w ramach kampanii przekażemy ponad 18 000 alkomatów oraz materiałów edukacyjnych.

 

 

Kampania, której inicjatorem jest producent marki Soplica, wpisuje się strategię firmy, która jako producent alkoholu, chce prowadzić  edukację w zakresie jego spożywania. „Zdajemy sobie sprawę z liczby wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców. Jako firma z branży alkoholowej czujemy się w obowiązku, by pomóc kierowcom podejmować dobre i odpowiedzialne decyzje i dać im do tego narzędzia. Głównym celem, a jednocześnie efektem, na który liczymy jest właśnie edukacja" - mówi Joanna Bujarska-Ciszek Dyrektor ds. Marketingu Grupy CEDC i marki Soplica.


TM

tagi: Alco-Casco , Soplica , Bols , CEDC ,