Kategorie produktów

Plan to podstawa

Sobota, 14 marca 2020 HURT & DETAL Nr 03/169. Marzec 2020
Zarówno w sklepie, jak i w domu – przygotowania do świąt wymagają czasu, dlatego należy zrobić to odpowiednio wcześniej. Trzeba nie tylko złożyć zamówienie, ale i mieć chwilę, aby zaplanować ekspozycję towaru oraz przygotować się do obsługi klienta. Przed Wielkanocą nie ma strojenia sklepu, jak to bywa przy okazji Bożego Narodzenia, więc tu jest o tyle mniej pracy. Nie radzę nikomu przygotowywać się na ostatnią chwilę, tyczy się to nie tylko detalistów. Często tłumaczę to również klientom – gdy wpadają do sklepu na ostatnią chwilę pytając, czy zostały nam jeszcze jakieś baranki do koszyczka. A ja zawsze dbam o to, by mieć je w strefie przykasowej już miesiąc wcześniej właśnie po to, by sugerować klientom zakup z wyprzedzeniem. Oferuję bardzo ładne baranki z cukru pudru, dużo osób się nimi zachwyca, a potem, gdy chcą je kupić – już ich nie ma. Mamy ograniczoną przestrzeń i z tego względu nie jesteśmy w stanie zamówić takiego zapasu, który się nie sprzeda. Z drugiej strony, gdybym chciała zrobić zamówienie na ostatnią chwilę to tego towaru nie ma – ludzie tego nie rozumieją.
Wszystkim detalistom życzę zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych (żeby nie było zimy), małych kolejek, no i zdrowia. A reszta jakoś przyjdzie sama.

Ewelina Traczyk
Właścicielka sklepu w Białobrzegach



tagi: rozmowy niefiltrowane, sprzedaż, handel,