W dniach 16-20 lutego 2020 r., w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, odbyły się międzynarodowe targi Gulfood, jedno z największych wydarzeń branży spożywczej na świecie. W tym roku odbyła się jubileuszowa 25 edycja targów. W ramach realizacji działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa po raz czwarty zorganizował na tych targach polskie stoisko narodowe pod hasłem „Poland tastes good”.
Targi Gulfood należą do najważniejszych wydarzeń z branży spożywczej na świecie. W tegorocznej edycji targów uczestniczyło około 5000 wystawców ze 150 krajów. Wydarzenie to stanowi doskonałą okazję do nawiązania nowych kontaktów biznesowych z potencjalnymi kontrahentami z ZEA, innych krajów arabskich, a także kontrahentami z pozostałych krajów Azji i Afryki.
Targi Gulfood to także ważne wydarzenie dla polskich przedsiębiorców zainteresowanych obecnością wytwarzanych przez nich produktów na rynku ZEA i krajów ościennych. W tegorocznej edycji targów wzięło udział około 80 wystawców z Polski, reprezentujących szeroki przekrój branży spożywczej.
Podczas tegorocznej edycji targów polskie stoisko narodowe gościło 34 wystawców. W skład polskiego stoiska narodowego wchodziło główne stoisko znajdujące się w hali ogólnej (Za’abeel Plaza) oraz pozostałe dwa stoiska usytuowane w sektorach branżowych, tj. w hali mleczarskiej (Al Multaqua 2) i w hali dedykowanej napojom (Za’abeel Hall 6).
Na stoisku w hali ogólnej funkcjonowało stoisko informacyjne Branżowego Programu Promocji polskich specjalności żywnościowych opracowanego w ramach poddziałania 3.3.2. „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Go to Brand” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (PO IR). W ramach powyższego stoiska każdego dnia targów odbywały się zorganizowane przez KOWR pokazy kulinarne, których celem była promocja polskiej kuchni i żywności oraz zaprezentowanie Polski jako kraju tradycyjnego i jednocześnie nowoczesnego pod względem kulinarnym.
Pierwszego dnia targów uroczystego otwarcia polskiego stoiska narodowego dokonał Pan Robert Rostek Ambasador RP w ZEA wraz z Panem Radosławem Rygalskim Zastępcą Dyrektora Departamentu Wsparcia Eksportu KOWR.
Przez wszystkie dni targów w ramach polskiego stoiska narodowego odbywały się spotkania dla wystawców z przedstawicielami instytucji lub firm ze strony arabskiej, mogącymi ułatwić funkcjonowanie polskich firm na ryku ZEA, organizowane przy wsparciu Pani Katarzyny Rzeźniczek Radcy ds. rolnych Ambasady RP w ZEA.
Na polskim stoisku narodowym zostały zorganizowane, z pomocą firmy Gulf Business Link, indywidualne konsultacyjne spotkania biznesowe dla polskich przedsiębiorców z przedstawicielami lokalnych przedsiębiorców na temat możliwości i warunków sprzedaży produktów rolno-spożywczych na rynek ZEA oraz Zatoki Perskiej na przykładzie polityki handlowej prowadzonej w reprezentowanym przez nich przedsiębiorstwie.
Ostatniego dnia targów odbyły się warsztaty z ekspertem Emirackiego Urzędu Standaryzacji i Metrologii (ESMA) nt. nowych standardów i norm dla produktów rolno-spożywczych importowanych na rynek Państwa Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Duże zainteresowanie ofertą polskich wystawców oraz liczne rozmowy biznesowe prowadzone przez polskich przedsiębiorców mogą świadczyć o dużym sukcesie tegorocznej edycji targów Gulfood.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.