Z rynku FMCG

Polskie stoisko narodowe na targach Gulfood 2020

Środa, 26 lutego 2020
W dniach 16-20 lutego 2020 r., w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, odbyły się międzynarodowe targi Gulfood, jedno z największych wydarzeń branży spożywczej na świecie. W tym roku odbyła się jubileuszowa 25 edycja targów. W ramach realizacji działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa po raz czwarty zorganizował na tych targach polskie stoisko narodowe pod hasłem „Poland tastes good”.
Targi Gulfood należą do najważniejszych wydarzeń z branży spożywczej na świecie.
W tegorocznej edycji targów uczestniczyło około 5000 wystawców ze 150 krajów. Wydarzenie to stanowi doskonałą okazję do nawiązania nowych kontaktów biznesowych z potencjalnymi kontrahentami z ZEA, innych krajów arabskich, a także kontrahentami z pozostałych krajów Azji i Afryki.

Targi Gulfood to także ważne wydarzenie dla polskich przedsiębiorców zainteresowanych obecnością wytwarzanych przez nich produktów na rynku ZEA i krajów ościennych.
W tegorocznej edycji targów wzięło udział około 80 wystawców z Polski, reprezentujących szeroki przekrój branży spożywczej.

Podczas tegorocznej edycji targów polskie stoisko narodowe gościło 34 wystawców. W skład polskiego stoiska narodowego wchodziło główne stoisko znajdujące się w hali ogólnej (Za’abeel Plaza) oraz pozostałe dwa stoiska usytuowane w sektorach branżowych, tj. w hali mleczarskiej (Al Multaqua 2) i w hali dedykowanej napojom (Za’abeel Hall 6).

Na stoisku w hali ogólnej funkcjonowało stoisko informacyjne Branżowego Programu Promocji polskich specjalności żywnościowych opracowanego w ramach poddziałania 3.3.2. „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Go to Brand” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (PO IR). W ramach powyższego stoiska każdego dnia targów odbywały się zorganizowane przez KOWR pokazy kulinarne, których celem była promocja polskiej kuchni i żywności oraz zaprezentowanie Polski jako kraju tradycyjnego i jednocześnie nowoczesnego pod względem kulinarnym.

Pierwszego dnia targów uroczystego otwarcia polskiego stoiska narodowego dokonał Pan Robert Rostek Ambasador RP w ZEA wraz z Panem Radosławem Rygalskim Zastępcą Dyrektora Departamentu Wsparcia Eksportu KOWR.

Przez wszystkie dni targów w ramach polskiego stoiska narodowego odbywały się spotkania dla wystawców z przedstawicielami instytucji lub firm ze strony arabskiej, mogącymi ułatwić funkcjonowanie polskich firm na ryku ZEA, organizowane przy wsparciu Pani Katarzyny Rzeźniczek Radcy ds. rolnych Ambasady RP w ZEA.

Na polskim stoisku narodowym zostały zorganizowane, z pomocą firmy Gulf Business Link, indywidualne konsultacyjne spotkania biznesowe dla polskich przedsiębiorców z przedstawicielami lokalnych przedsiębiorców na temat możliwości i warunków sprzedaży produktów rolno-spożywczych na rynek  ZEA oraz Zatoki Perskiej na przykładzie polityki handlowej prowadzonej w reprezentowanym przez nich przedsiębiorstwie.

Ostatniego dnia targów odbyły się warsztaty z ekspertem Emirackiego Urzędu Standaryzacji i Metrologii (ESMA) nt. nowych standardów i norm dla produktów rolno-spożywczych importowanych na rynek Państwa Zjednoczonych Emiratów  Arabskich.

Duże zainteresowanie ofertą polskich wystawców oraz liczne rozmowy biznesowe prowadzone przez polskich przedsiębiorców mogą świadczyć o dużym sukcesie tegorocznej edycji targów Gulfood.



źródło: kowr.gov.pl



tagi: międzynarodowe targi, Gulfood 2020, Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie, „Poland tastes good”,