Wywiady

Wywiad z Jerzym Giersza, Sales and Marketing Directora w firmie Polska Woda

Czwartek, 20 lutego 2020 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 02/168. Luty 2020
Trzy pytania do Jerzego Giersza, Sales and Marketing Directora w firmie Polska Woda, kieruje Joanna Kowalska.
Ofertę stworzyliście w oparciu o aktualne trendy i potrzeby konsumentów. Czym się wyróżniacie?

Primavera pochodzi z jednego z najgłębszych (473 m), najlepiej izolowanych oraz najczystszych źródeł w Polsce. Wiek naszej wody oznaczony metodą datowania radiowęglowego wynosi 3800 lat! Znaczący jest również fakt uzyskania przez Primaverę pozytywnej oceny Centrum Zdrowia Dziecka, jako wody do przygotowania posiłków dla dzieci i niemowląt oraz laur Dobra Marka przyznawany przez dziennik Rzeczpospolita. W dalszym ciągu wykorzystywać będziemy wizerunek Marcina Gortata, który o Primaverze mówi wprost „To moja woda!”. Staramy się utrzymywać właściwy stosunek ceny produktu do jego jakości. Oczywiście nie bez znaczenia jest również siła i rozpoznawalność marki, odpowiednio dobrany przekaz marketingowy oraz właściwa ekspozycja w punkcie sprzedaży. Wpływ na wybór danej wody przez konsumenta ma na pewno atrakcyjna promocja. Dlatego warto zwracać uwagę, które marki podejmują wysiłek, aby ułatwić konsumentowi wybór, poprzez kreowanie okazji do zakupu w korzystnej cenowo promocji.

Jak aktualne trendy przekładają się na producentów wody? Co jest największym wyzwaniem?

Po pierwsze – ekologia. Wszyscy producenci starają się ograniczyć zużycie plastiku poprzez stosowanie coraz cieńszych butelek oraz wykorzystywanie w większym stopniu plastiku z recyklingu. Odpowiedzialność ta ciąży również na konsumentach, którzy poprzez właściwą segregację odpadów mogą znacząco przyczynić się do ograniczenia ilości szkodliwych substancji w naszym otoczeniu. Kwestie związane ze środowiskiem i ochroną klimatu są na dzisiaj największym wyzwaniem dla producentów wody. Po drugie – działania władz lokalnych promujące spożywanie wody bezpośrednio z kranu mogą wpływać na decyzje zakupowe – wierzymy jednak, że neutralne pH i stała zbalansowana zawartość składników mineralnych zawartych w Primaverze daje nam przewagę.

Jakie plany ma Polska Woda na przyszłość?

Prognoza wzrostu rynku wody na rok 2020 to 4% w stosunku do roku ubiegłego. Primavera przez ostatnie lata rośnie znacznie szybciej niż rynek i ten trend chcielibyśmy utrzymywać. Naszym celem jest dotarcie do jak największej ilości konsumentów. Planujemy także rozwijać nasze portfolio o nowe opakowania i linie produktowe – już za chwilę będą one powszechnie dostępne. Będziemy również, poprzez wsparcie medialne oraz uczestnictwo w różnego rodzaju eventach, pracować nad zwiększeniem rozpoznawalności i waloryzacją marki Primavera.



tagi: Jerzy Giersza , Polska Woda ,