Chciałabym aby 2020 był dobrym rokiem dla polskiego handlu co, ze względu na obecną sytuację na rynku, trudno jednak przewidzieć. Z własnego doświadczenia dodam, że dzięki niedzielom niehandlowym mój sklep „wstaje na nogi”. Sama staję wtedy za ladą (choć spory ruch bywa uciążliwy na samodzielnej zmianie) i jest to ogromna poprawa rotacji, o co wcześniej było niezwykle trudno.
Rynek jest bardzo niestabilny, co znacznie utrudnia prowadzenie biznesu. Przepisy i zarządzenia zmieniają się niezwykle szybko, przez co coraz trudniej to „ogarnąć”. Tym bardziej, że wszystko jest dostępne w formie elektronicznej i ludzie starszego pokolenia sobie z tym nie radzą. Niektórzy moi znajomi mają naprawdę poważne problemy, aby dostosować się do obecnych wymogów. Jak ma poradzić sobie firma, która nie ma np. maila? W dzisiejszych czasach wszystko załatwia się przez internet, kto nie potrafi się nim posługiwać wiele traci i są to naprawdę poważne wyzwania. W tych sprawach pomagają mi moje dzieci, które choć same zajmują się informatyką, nieraz nie mogą sobie z tym poradzić. Co w tej sytuacji może zrobić samotny, starszy detalista? Według mnie wielu detalistów (starszego pokolenia) może z tego powodu zamknąć swój biznes, aby się z tym nie borykać. Z kolei moje doświadczenia ze szkoleniami organizowanymi, np. przez samorządowców są w tej kwestii nieciekawe – niewiele z nich wyniosłam. Może byłoby inaczej gdyby były one dostosowane stricte dla handlu małego i detalicznego – może wtedy przyniosłyby wymierne skutki. Warto zwrócić na to uwagę, bo to naprawdę istotny problem dla wielu detalistów.
Najbardziej stresujące są ciągłe zmiany przepisów i wymogów, które powinny być jasne, prostsze, bardziej przejrzyste. Powinny być też napisane przystępnym, zrozumiałym językiem – żeby łatwiej było nam się w tym wszystkim poruszać. Nawet zdobycie klienta – o ile spełnia się jego potrzeby i dba o odpowiednie zatowarowanie – nie jest takie trudne, jak problemy wspomniane powyżej.
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.