Chciałabym aby rok 2020 był równie udany co poprzedni. Choć mój sklep istnieje dość niedługo, już teraz mogę stwierdzić, że przyjął się z wielkim entuzjazmem – stałych klientów ciągle przybywa, fajne jest również położenie (region turystyczny, niedaleko wielu jezior). Mam duży ruch, szczególnie w okresie wakacyjnym. Na pewno nadchodzący rok będzie bardzo pracowity, ze względu na ciągłe zwiększanie asortymentu. Nie tylko trzeba odpowiadać na potrzeby klientów, ale i szukać najkorzystniejszych cenowo hurtowni, aby być konkurencyjnym względem sklepów sieciowych. Według mnie to jest jedno z większych wyzwań polskich detalistów w niedalekim czasie.
Dotychczas prowadziłam sklep z moją mamą, której trzydziestoletnie doświadczenie jest niezwykle cenne w codziennej praktyce, jednak w najbliższym czasie zamierzam zatrudnić kolejną osobę. Wiąże z tym pewne obawy, bo znalezienie odpowiedniej osoby to również duże wyzwanie. Kolejną bolączką są ciągle rosnące ceny zarówno towarów spożywczych – jak również alkoholu i papierosów – przez które ciężko będzie konkurować z dużymi sklepami. Innym obciążeniem jest wzrost cen prądu. Utrzymanie niezbędnych do prowadzenia sklepów sprzętów – lodówek, chłodni, witryn na ciasto czy klimatyzacji – generuje naprawdę spore koszty.
W dzisiejszych czasach, gdy ludzie są bardzo zabiegani, klienci najbardziej cenią sobie czas. Z tego względu być może warto rozważyć wprowadzenie sprzedaży wielokanałowej. Może ona jednak przynieść nie tylko pozytywne, ale również i negatywne zmiany. Taka forma zakupów ograniczy kontakt klienta ze sprzedawcą, a dla wielu osób ma to wysoką wartość. Choć i tak według mnie pomysł sprzedaży wielokanałowej jest atrakcyjny, dlatego jeśli tylko zajdzie taka potrzeba (czy też zainteresowanie takim sposobem zakupów wzrośnie) to oczywiście go wdrożymy.
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.