Chciałabym aby rok 2020 był równie udany co poprzedni. Choć mój sklep istnieje dość niedługo, już teraz mogę stwierdzić, że przyjął się z wielkim entuzjazmem – stałych klientów ciągle przybywa, fajne jest również położenie (region turystyczny, niedaleko wielu jezior). Mam duży ruch, szczególnie w okresie wakacyjnym. Na pewno nadchodzący rok będzie bardzo pracowity, ze względu na ciągłe zwiększanie asortymentu. Nie tylko trzeba odpowiadać na potrzeby klientów, ale i szukać najkorzystniejszych cenowo hurtowni, aby być konkurencyjnym względem sklepów sieciowych. Według mnie to jest jedno z większych wyzwań polskich detalistów w niedalekim czasie.
Dotychczas prowadziłam sklep z moją mamą, której trzydziestoletnie doświadczenie jest niezwykle cenne w codziennej praktyce, jednak w najbliższym czasie zamierzam zatrudnić kolejną osobę. Wiąże z tym pewne obawy, bo znalezienie odpowiedniej osoby to również duże wyzwanie. Kolejną bolączką są ciągle rosnące ceny zarówno towarów spożywczych – jak również alkoholu i papierosów – przez które ciężko będzie konkurować z dużymi sklepami. Innym obciążeniem jest wzrost cen prądu. Utrzymanie niezbędnych do prowadzenia sklepów sprzętów – lodówek, chłodni, witryn na ciasto czy klimatyzacji – generuje naprawdę spore koszty.
W dzisiejszych czasach, gdy ludzie są bardzo zabiegani, klienci najbardziej cenią sobie czas. Z tego względu być może warto rozważyć wprowadzenie sprzedaży wielokanałowej. Może ona jednak przynieść nie tylko pozytywne, ale również i negatywne zmiany. Taka forma zakupów ograniczy kontakt klienta ze sprzedawcą, a dla wielu osób ma to wysoką wartość. Choć i tak według mnie pomysł sprzedaży wielokanałowej jest atrakcyjny, dlatego jeśli tylko zajdzie taka potrzeba (czy też zainteresowanie takim sposobem zakupów wzrośnie) to oczywiście go wdrożymy.
Raport EFL „Jak odpoczywają polskie przedsiębiorczynie. Pod...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.