Nasz sklep liczy sobie trzy lata i na razie nie przewidujemy ani rozbudowy ani otwarcia nowej placówki. Niedawno do naszego zespołu dołączyły dwie nowe koleżanki, także jeśli chodzi o personel sytuacja szczęśliwie jest stabilna. Natomiast jeśli mowa o nadchodzących trudnościach – największą z nich będą podwyżki cen żywności. Wiąże się to nie tylko z podwyżką płacy minimalnej, ale i wyższymi cenami prądu. Poza tym największym zagrożeniem dla małych sklepów, takich jak ten, są duże sieci handlowe. W takiej małej miejscowości jak Rawa istnieje pięć sklepów dużego formatu różnych sieci. Bardzo trudno konkurować cenowo w takich warunkach. Jednak warto podkreślić, że znaczną różnicę odczuwamy w niedziele niehandlowe. W przypadku, gdy te największe sklepy się zamykają obserwujemy wzmożony ruch i większy utarg. Zmieniają się także zwyczaje zakupowe, co również warto uwzględnić w nadchodzącym roku. Dla przykładu – mamy jedną klientkę, która jest osobą starszą i mieszka sama. Robi zakupy poprzez wykonanie telefonu do naszego sklepu, mówi dokładnie czego potrzebuje i nasz pracownik przygotowuje jej koszyk. Zakupy dostarczamy jej do domu, nieraz pojedzie tam kierownik, a gdy nie ma czasu zamawiamy taksówkę. Jest to tylko jedna klientka, mamy też mały sklep i niewiele miejsca. Chociaż sprzedaż wielokanałowa – bo o niej mowa – jest problematyczna pod względem logistycznym, być może warto przemyśleć jej wprowadzenie w swoim sklepie.
Martyna Pietrzycka Detalistka ze sklepu w Rawie Mazowieckiej
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.