Kategorie produktów

Pij mleko! Będziesz wielki! - badania skuteczności kampanii

Sobota, 20 stycznia 2007 HURT & DETAL - Nr 1 (11) / 2007
Społeczna kampania "Pij mleko! Będziesz wielki" jest prowadzona od 2003 roku przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy w Polsce (IAA) jako część programu "Marketing dla Przyszłości". Tegoroczna edycja została właśnie przebadana pod kątem rozpoznawalności i skuteczności (zmiany postaw w stosunku do mleka). Okazuje się, że "Pij mleko! Będziesz wielki" to kampania, która na stałe zagościła w świadomość Polaków i spełnia swój społeczny cel - wzrost spożycia mleka i produktów nabiałowych wśród najmłodszych.

Od lipca do września 2006 roku 62% dorosłych Polaków zauważyło akcje promujące mleko. 86% spośród nich zapamiętało jakieś hasło akcji, a aż 97% wymieniło hasło „Pij mleko! Będziesz wielki”.
To wzrost o jeden punkt procentowy w stosunku do ubiegłego roku. Inne kampanie miały rozpoznawalność poniżej 5%. 96% z tej grupy zetknęło się z akcjami za pośrednictwem telewizji, 5% na ulicach i w środkach transportu.

„Taki wynik jest efektem konsekwencji w prowadzeniu naszej kampanii. Po kilku latach stałych działań bardzo trudno jest nawet odrobinkę podnieść wypracowaną dużą rozpoznawalność, dlatego stały wzrost liczby Polaków, którzy znają nasza kampanię, świadczy o tym, że jest wyjątkowo dobrze odbierana i warto ją kontynuować” – podsumowuje Paweł Kowalewski, Prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA.

Badania marketingowe
SMG/KRC

tagi: pij mleko ,