Kategorie produktów

Ambra - lider kategorii win musujących

Środa, 13 grudnia 2006 HURT & DETAL - Nr 8 (10) / 2006
Dorato, Cin&Cin, MichelAngelo - to marki należące do firmy AMBRA, która kontroluje niemal połowę rynku win musujących w Polsce. Z pytaniami dotyczącymi tej kategorii alkoholi zwróciliśmy się do Wojciecha Czuka - Marketing Managera w firmie AMBRA S.A.

Szampany i wina musujące towarzyszą zwykle ważnym okazjom. Czy moda na spożywanie tych trunków będzie się dalej rozwijać? Jaki wpływ na obroty w tej kategorii ma sezonowość konsumpcji?

- Bez wątpienia każdy w Polsce wie, że specjalne okazje należy świętować – a jeśli świętować to czymś specjalnym - czyli butelką szampana. Stąd powstało nowe pozycjonowanie marki Dorato: Naturalnie uświetnia wszystkie okazje. Zwyczaj picia szampana w Polsce będzie się rozwijał i firma AMBRA ma plan by się do tego walnie przyczynić, popularyzując ten szlachetny napój na wiele sposobów. Dziś rynek wina musującego to ok.35-40mln butelek (szacunki własne AMBRA SA) .
Kategoria szampanów i win musujących charakteryzuje się dużą sezonowością. Jak łatwo można się domyślać okres noworoczny to czas, w którym niemal wszyscy Polacy kupują butelkę szampana na Sylwestra. To powoduje ogromny skok sprzedaży. W ciągu tych kilku dni między Bożym Narodzeniem a Sylwestrem realizujemy około 60-70% rocznej sprzedaży.

Czy Polacy potrafią wybrać dobre wino musujące? Czy warto jest „stockować” magazyn sklepu mało znanymi markami tych produktów?

- Konsumenci Polscy coraz częściej są w stanie dostrzec różnice jakościowe i wybierają produkty którym mogą zaufać i fakt ten napawa dużym optymizmem.
Nieznane marki, mimo iż dużo tańsze, znajdują zainteresowanie konsumentów sporadycznie i tylko przed Sylwestrem. Im niższa cena tym więcej konsumentów daje się skusić, co może oznaczać, że towar nie zostanie sprzedany w całości a po Sylwestrze sprzedać nieznaną markę to naprawdę duża sztuka. Tanie marki to najczęściej wina owocowe i sztucznie nagazowane. Marki uznane na rynku takie jak Dorato czy Cin&Cin produkowane są z włoskich win gronowych w procesie podwójnej fermentacji, co oznacza, że bąbelki w winie są wynikiem naturalnych procesów, są szlachetne i po prostu smakują inaczej.

Jak wspieracie sprzedaż swoich produktów?

- Gros akcji promocyjnych staramy się przeprowadzać w sklepach i Hipermarketach – jak najbliżej konsumenta. W roku 2006 najsilniej wspieramy markę Dorato, która po gruntownym odświeżeniu wizerunku otrzymała nowy wygląd butelki i nowe pozycjonowanie, właśnie te elementy wpieramy kampanią na bilboardach w całym kraju, POS w sklepach oraz szeregiem animacji w marketach w miesiącu grudniu. Akcje te wpływają w bardzo znaczny sposób na zwiększoną sprzedaż naszych marek.

tagi: ambra , wojciech czuk , wino musujące , dorato , szampan ,