W przededniu zbliżającego się sezonu świątecznego, będącego kluczowym momentem w branży bakaliowej, warto przyjrzeć się najnowszym wynikom badań dotyczących rozkładu sprzedaży paczkowanych bakalii w Polsce. Badania te zostały przeprowadzone przez czołową agencję badawczą we wszystkich funkcjonujących kanałach dystrybucji od hipermarketów po małe osiedlowe sklepiki i bazary, co pozwala uznać, że prezentowane poniżej wyniki w sposób pełny obrazują zachowania nabywcze polskich gospodarstw domowych.
Jak wynika z przedmiotowego raportu, w okresie ostatniego roku (od 1 lipca 2008 r. do 30 czerwca 2009 r.) największą popularnością cieszyły się wśród polskich konsumentów bakalie paczkowane pod marką producencką HELIO. Należy bowiem wyjaśnić, że mimo prezentowanego największego udziału w rynku marek własnych sieci handlowych, nie jest to grupa jednolita i składają się na nią produkty firmowane logo kilkunastu sieci handlowych. Oznacza to de facto, że to właśnie bakalii HELIO Polacy kupili w ostatnim roku najwięcej, zapewniając tym samym pozycję wolumenowego lidera Spółce HELIO S.A.
„Wyniki badań nie są dla mnie zaskoczeniem, a jedynie potwierdziły moją ocenę sytuacji na rynku bakalii w Polsce" - skomentował wyniki badań Leszek Wąsowicz, Prezes Zarządu HELIO S.A. - „Od kilku już lat jesteśmy przecież potentatem w tej branży, a nasza sprzedaż nadal rośnie dynamiczniej niż rynek. Przyjęta strategia przynosi zatem oczekiwane efekty." Firma prowadzona przez Wąsowicza działa na rynku od 1992 r. Od początku działalności Spółka stawia na rozwój organiczny i konsekwentnie koncentruje się na perspektywicznym rynku bakalii. W chwili obecnej Spółka jest w trakcie budowy nowego kompleksu produkcyjno-magazynowego, który pozwoli HELIO zwiększyć moce produkcyjne, a tym samym stworzy szansę na aktywizację nowych kanałów dystrybucji, w tym przede wszystkim sprzedaż na rynki zagraniczne oraz dalszą penetrację rynku krajowego. „Część z naszych konkurentów wybrała inną drogą, wchodząc w kategorie poza bakaliowe. My zaś widzimy jeszcze przed sobą duży potencjał rozwoju w tej branży, zatem systematycznie go wykorzystujemy" - skwitował Prezes.
Istotną rolę w popularyzacji bakalii HELIO, a tym samym w zwiększeniu ich udziału w rynku paczkowanych bakalii odegrała prowadzona ostatnio kampania promocyjna. „Naszą sprzedaż wspieramy m.in. aktywnymi działaniami z zakresu Public Relations, a także reklamy w prasie, Internecie i telewizji"' - odniósł się do wyników raportu Prezes HELIO S.A. - „Liczne publikacje w czasopismach poradniczo-kobiecych na temat korzyści żywieniowych i możliwości wykorzystania bakalii HELIO niewątpliwie okazały się być najskuteczniejszą formą promocji, dzięki czemu produkty marki HELIO stanowią obecnie największy wolumenowo udział w rynku bakalii w Polsce, zaś ich sprzedaż nadal dynamicznie rośnie."
(Maja Święcka)
tagi: Helio ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...