Wywiady

Wywiad z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska

Czwartek, 23 stycznia 2020 HURT & DETAL Nr 01/161. Styczeń 2020
Przyciąganie najlepszych kandydatów – szczególnie tych wyróżniających się nowoczesnym podejściem i ciekawych świata – to jedno z aktualnych wyzwań, które stoją przed zespołami HR praktycznie każdej branży! Dziś pracodawcy muszą stwarzać takie warunki pracy, które z jednej strony będą odpowiadać młodszym pokoleniom pracowników, ale będą też optymalne dla pracowników o dłuższym stażu pracy. Na temat tworzenia angażującego środowiska pracy w Hochland rozmawiamy z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
W jaki sposób mierzy się puls w organizacji Hochland?

W mierzeniu pulsu pomaga nam cykliczny udział w badaniu Great Place to Work. To niezwykle istotne, ponieważ wyniki badania stanowią bardzo ważne źródło informacji opisujących w jaki sposób my sami, jako pracownicy, postrzegamy Hochland – czy odczuwamy dumę z pracy w firmie, czy chcemy tutaj pracować i polecać to miejsce innym. Badanie dostarcza nam również informacji dotyczącej naszej wiarygodności jako pracodawcy. Skupia się na takich obszarach jak szacunek, uczciwość oraz koleżeństwo, bo bardzo nam zależy, żeby to etyka była najważniejsza w naszej firmie. Historia badania pokazuje w dość jednoznaczny sposób, że wyniki, które otrzymujemy z Instytutu Great Place to Work stanowią ważną bazę do podejmowania później decyzji oraz realizowania działań odpowiadających na potrzeby i oczekiwania naszych pracowników. Badanie Great Place to Work to konkurs, w którym tytuł jest przyznawany w oparciu o obiektywne badanie opinii pracowników.

Czy Hochland angażuje pracowników?

Jedną z najważniejszych zmian w ostatnich latach było zaangażowanie pracowników z różnych zespołów w proces wypracowania strategii, misji i wizji Hochland. Wdrożyliśmy również spójną i przejrzystą politykę wynagrodzeń, ujednoliciliśmy system nagrody rocznej, rozwinęliśmy już funkcjonujące oraz stworzyliśmy przestrzeń do zgłaszania swoich inicjatyw w ramach m.in. wolontariatu pracowniczego oraz przestrzeń do prowadzenia dialogu w ramach cyklicznych spotkań z Zespołem Kierownictwa oraz Konferencji Sprzedażowych.

Jakimi działaniami w ramach dbałości o zespół może pochwalić się Hochland?

Działamy w branży spożywczej, która nie jest łatwą branżą. Ostatnie lata przyniosły dużo zmian i wyzwań, przez które wspólnie przeszliśmy pamiętając, że chcemy być pracodawcą dla najlepszych! Poza wynagrodzeniami nasi pracownicy mają dostęp do prywatnej opieki medycznej, ubezpieczenia życia dla siebie i rodziny, rozbudowany pakiet świadczeń socjalnych, platformę kafeteryjną, karty sportowe, możliwość brania udziału w konferencjach, podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez udział w różnego rodzaju szkoleniach i warsztatach, możliwość nauki języka angielskiego i wiele innych! Naszym sukcesem jest zbudowanie przez minione lata prężnej i nowoczesnej organizacji i zaangażowanego zespołu pracowników Hochland Polska. To osoby oddane swojej pracy, zawsze szukające nowych, lepszych rozwiązań. Dzięki pracowitości i nastawieniu na sukces zostaliśmy nie tylko liderem rynkowym, ale – co najważniejsze – udało nam się zapewnić wszystkim jego pracownikom w Polsce stabilną i pomyślną przyszłość. Technologie, sprzęt – można kupić. Stworzenie unikalnej kultury pracy i trwałych, realizowanych w praktyce wartości – to udaje się nielicznym. My tego dokonaliśmy!

Jakich pracowników rekrutuje Hochland?

Rekrutując do Hochland szukamy ludzi z pasją. Nie pasją do pracy, ale z zainteresowaniami i planem, jak je realizować. Taki pracownik zazwyczaj ma znacznie lepszą motywację i instynktownie potrafi znaleźć kompromis między pracą a życiem prywatnym. Dla każdego przecież leży on w trochę innym miejscu. Praca i życie prywatne powinny stanowić spójną całość, aby pracownik znalazł w pracy przestrzeń na realizację swoich pasji i swoich marzeń. Praca to środek do realizacji swoich pasji. Gruba kreska oddzielająca pracę od życia prywatnego jest w opinii wielu ekspertów najszybszą drogą do wypalenia zawodowego.

Jakie wyzwania stoją przed działem HR w najbliższym czasie?

Z perspektywy ostatnich kilku lat rola HR uległa bardzo dużej zmianie. Kiedyś dział HR, a raczej dział kadr i płac, miał zupełnie inną odpowiedzialność – pracował bardziej operacyjnie. Dziś HR ma przede wszystkim realizować politykę personalną, rekrutować najlepszych pracowników, rozwijać ich, motywować i sprawić, aby zostali tutaj jak najdłużej! HR jest dla ludzi i priorytetem dla nas jest właśnie praca z ludźmi! Zależy nam na tworzeniu jeszcze bardziej angażującego środowiska pracy w Hochland, do tego dążymy i to jest naszym priorytetem!

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska




tagi: Jacek Wyrzykiewicz, Hochland Polska,