Marka Łaciate znalazła się w gronie pretendentów do tytułu "Wyborowa marka 89/09".
O miano to rywalizuje 20 nazw produktów własnych i firm.
Plebiscyt na wyborową markę ostatniego 20-lecia ogłosiła redakcja Newsweek Polska. Jego celem jest wyłonienie młodych i prężnych marek, które mają szansę na osiągnięcie międzynarodowego sukcesu. Do 28 października br. na stronie internetowej Newsweek.pl można głosować na Łaciate - pretendenta do tytułu "Wyborowa marka 89/09".
Na liście ubiegających się o ten tytuł jest dwadzieścia nazw własnych produktów lub firm, które zaistniały na polskim rynku po 1989 roku, świecą na nim triumfy i mają już za sobą doświadczenia w ekspansji zagranicznej. Plebiscyt jest formą podsumowania przez Newsweek Polska dwudziestu marketingowych lat w polskim biznesie i ukazania firm, które zasłużyły na największe uznanie Polaków. Tytułem „Wyborowa marka 89/08" uhonorowanych zostanie pięć marek.
Marka ŁACIATE funkcjonuje na rynku od 1996 roku. Jej właścicielem jest MLEKPOL -niekwestionowany lider branży mleczarskiej, posiadający około 40 % udziału w rynku mleka UHT. Marka jest skutecznie i efektownie promowana. Podczas ostatnich targów Polagra Food miała miejsce bardzo niekonwencjonalna forma promocji tej marki. "Łaciate zawsze modne" - pod takim hasłem odbyła się sesja fotograficzna połączona z pokazem mody "łaciatych" strojów. Łaciata moda zalała odbiorców akcji - uczestników targów. Wśród targowych stoisk pojawiły się modelki ubrane w oryginalne "łaciate" stroje oraz ekipa realizująca sesję fotograficzną. Wszystko realne i jak najbardziej prawdziwe. Celem eventu było wykreowanie mody na Łaciate - najpopularniejszą markę mleka w kraju.
(Maja Święcka)