Wywiady

Wywiad z Krzysztofem Brabanderem, Senior Brand Managerem w firmie Henkel

Niedziela, 15 grudnia 2019 Autor: Monika Kociubińska, HURT & DETAL Nr 12/166. Grudzień 2019
O najszybciej rozwijającej się kategorii środków do prania oraz innowacyjnych rozwiązaniach rozmawiamy z Krzysztofem Brabanderem, Senior Brand Managerem w firmie Henkel.
Jak wygląda rynek środków do prania w Polsce oraz w którym kierunku się rozwija?

W Polsce środki do prania należą do najważniejszych produktów w koszyku zakupów. Kategoria ta dzieli się na tradycyjne środki piorące – takie jak proszki – oraz środki nowoczesne, czyli żele i kapsułki. Te ostatnie stanowią ponad połowę całego rynku uniwersalnych środków piorących, przy czym kapsułki rozwijają się najszybciej osiągając obecnie blisko 40% rynku. Od 2016 do 2018 roku segment ten wzrósł o 25%, a tylko w ostatnich czterech kwartałach skoczył aż o 18,9%.Wartościowa sprzedaż całej kategorii kapsułek do prania osiągnęła w 2018 roku 541 mln zł. To nowa era czystości i znaczne ułatwienie dla polskich gospodarstw domowych.

Obserwując tendencje rynkowe jesteśmy przekonani, że kapsułki to przyszłość środków piorących i stawiamy na rozwój marki Persil w tym segmencie.

Czy objęcie przez Pana nowego stanowiska wiąże się z nową strategią marketingową? Na jakich działaniach skupi się realizacja strategii marek Persil oraz E?

Nie mogę zdradzić zbyt wiele, jednak rok 2020 obfitował będzie w nowości zarówno dla marki Persil, jak i E. Marka Persil jako lider na rynku środków piorących stale wprowadza innowacje oferując zaawansowane technologie i skuteczność prania. Marka E z kolei obchodzić będzie swoje okrągłe urodziny. Z tej okazji planujemy szereg ciekawych promocji.

Proszę opowiedzieć o nowych technologiach wdrażanych w produktach z portfolio firmy Henkel. Czy zostały już one docenione na rynku?

Konsumenci stają się coraz bardziej wymagający, poszukują nowych, ale zarazem sprawdzonych rozwiązań, tak więc nie możemy spocząć na laurach i prężnie wprowadzamy na rynek nowości. Naszą najnowszą innowacją są czterokomorowe kapsułki do prania Persil Discs 4w1. Choć na rynku są dość krótko, zdobyły już zaufanie konsumentów – co potwierdzają wyniki sprzedaży – a także detalistów, którzy przyznali Persil Discs 4w1 liczne nagrody w konkursach.

Proszę opowiedzieć więcej o kapsułkach Persil Discs…

W lipcu br. firma Henkel wprowadziła na rynek rewolucyjne kapsułki do prania Persil Discs z 4 komorami, które dzięki najnowocześniejszej technologii gwarantują doskonały efekt prania. Nowe Persil Discs 4w1 spełniają wszystkie potrzeby konsumentów, którzy z pewnością docenią łatwość użycia i dozowania tego innowacyjnego środka piorącego. Persil Discs 4w1 to pierwsze na rynku kapsułki z 4 komorami o 4 różnych właściwościach: usuwanie plam, blask, długotrwała świeżość i delikatność dla tkanin. W kontakcie z wodą żele w komorach rozpuszczają się błyskawicznie, uwalniając pełną moc podczas procesu prania. W ten sposób konsument dostaje gotowy produkt o precyzyjnie odmierzonej dozie środka piorącego, który ułatwia codzienne obowiązki i oszczędza cenny czas. Warto podkreślić, że kapsułki Persil Discs 4w1 zawierają zdwojoną ilość rozjaśniacza optycznego*, który zapewnia ubraniom do 50% więcej blasku.

Wprowadzenie 4-komorowych kapsułek Persil Discs 4w1 to odpowiedź na potrzeby konsumentów. Badania dowodzą, że kapsułki to kategoria przyszłości, ponieważ konsumenci coraz częściej przy wyborach zakupowych kierują się wygodą użytkowania. Dodatkowym argumentem za udoskonalaniem tej kategorii jest fakt, iż 82% kupujących zwraca szczególną uwagę na jakość produktu, a jak wskazują badania segmenty rozwijają się za sprawą produktów premium.

Jak kapsułki Persil Discs zostały odebrane przez konsumentów?

Chcemy oferować konsumentom produkty, które będą ułatwiać codzienną rutynę. Przypominam, że pierwsze kapsułki piorące marki Persil Mega Caps powstały już w 2012 roku. Wtedy to Henkel otworzył nowy etap w badaniach i rozwoju innowacyjnych detergentów, umożliwiając umieszczenie gotowej dozy płynnego detergentu bezpośrednio w bębnie pralki. Persil Discs 4w1 powstały w wyniku wieloletnich prac nad udoskonaleniem tego wyjątkowo wygodnego środka do prania i z przyjemnością mogę stwierdzić, że efekt jest niezwykle satysfakcjonujący.

Potwierdzają to testy konsumenckie. Persil Discs 4w1 uzyskał doskonałe wyniki jeśli chodzi o takie aspekty jak: usuwanie trudnych plam, ochrona kolorów, efektywna ochrona włókien czy efekt świeżości.

Jakie wsparcie marketingowe uzyskały nowe kapsułki?

Nowe Persil Discs 4w1 oferujemy w atrakcyjnych opakowaniach o ciekawym, wyróżniającym się designie, wskazującym na wysoką jakość produktu. Są dostępne w dwóch wariantach: do prania białego oraz kolorowego, w rozmiarach 8, 22, 28 i 38 prań. Wprowadzeniu produktu na wszystkie rynki krajów Europy Środkowo-Wschodniej towarzyszy intensywna kampania telewizyjna i w mediach cyfrowych, a także reklama prowadzona w punktach handlowych i dystrybucja próbek.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska



tagi: Henkel, środki do prania, innowacje,