Trzydniowe spotkanie odbyło się w Hotelu Garczyn k/Kościerzyny, ośrodku miejscowego PSS-u. Uczestniczyli w nim prezesi zarządów i kierownicy działów handlowych poszczególnych spółdzielni, zarząd i pracownicy PSD oraz przedstawiciele Tradis i Centralnego Działu Zakupów Detalu Grupy Handlowej Emperia. Spotkanie miało charakter konferencyjno - warsztatowy, ale wystarczyło też czasu na integrację.
W ramach części konferencyjnej spółdzielcy i przedstawiciele PSD podsumowali blisko trzy kwartały współpracy i zaprezentowali nowych członków projektu. Omówili też m.in. bonifikowane „retro" zakupy poszczególnych spółdzielni, stanowiące ok. 80% wszystkich dostaw do sklepów, oraz wyniki całej, stale rozwijającej się sieci. Na dzień konferencji w projekcie uczestniczyły 33 spółdzielnie partnerskie posiadające 216 sklepów i ponad 35 tys. mkw powierzchni sprzedaży. Działania operacyjne spółdzielni i PSD zostały podzielone na 8 tematów, obejmujących takie obszary, jak sprzedaż, promocje, dyscyplina zakupowa, zarządzanie sklepem, inwestycje, wizualizacja zewnętrzna i wewnętrzna, wykorzystanie IT oraz szkolenia. W części warsztatowej spółdzielcy omówili najważniejsze zagadnienia, a wnioski wypracowane w poszczególnych grupach tematycznych zaprezentowali następnego dnia wszystkim uczestnikom spotkania.
„To była bardzo owocna, udana konferencja. Udało się omówić większość interesujących nas kwestii, a wyciągnięte w czasie spotkania wnioski i poczynione ustalenia posłużą stałemu ulepszaniu wzajemnych kontaktów, stanowiących nowy standard współpracy w polskim handlu" - mówi Małgorzata Więch, członek zarządu PSD.
W czasie konferencji powołano Makroregionalne Grupy Doradcze, organy konsultacyjne w zakresie umów z dostawcami i producentami, promocji i marketingu oraz strategicznych celów współpracy PSS-ów z PSD. Na pytania spółdzielców dotyczące kontaktów handlowych ze strategicznym dystrybutorem - spółką Tradis odpowiadali dyrektorzy makroregionów i przedstawiciele zarządu. Po pracy przyszedł czas także na odpoczynek i integrację. Uczestnicy spotkania odbyli wycieczkę do skansenu Szymbark i spędzili wieczór przy grillu, wspólnych śpiewach oraz dźwiękach tradycyjnej kaszubskiej kapeli.
(Maja Święcka)
tagi: Emperia ,
Dzięki podpisanej z Axpo Polska umowie route-to-market sklepy...
Lidl jako pierwsza sieć handlowa zamontowała butelkomaty we...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....