Wiadomości

Imperial Tobacco oświadcza

Wtorek, 29 września 2009
Zapraszamy do lektury oświadczenia firmy Imperial Tobacco Polska, dotyczącego ekspozycji jej wyrobów tytoniowych w placówkach sieci RUCH S.A.

Imperial Tobacco Polska S.A. ogłasza, co następuje:

Umowa określająca zasady ekspozycji wyrobów tytoniowych Imperial Tobacco Polska w punktach sprzedaży sieci RUCH S.A. należy do standardowych działań biznesowych regulujących współpracę partnerów biznesowych. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że każda z pozostałych firm tytoniowych otrzymała propozycję współpracy z siecią RUCH. Oferty te zostały jednak przez nie odrzucone.

„Wobec zaistniałej sytuacji, nasze zdziwienie budzi fakt tak negatywnej reakcji pozostałych firm tytoniowych" - mówi Grażyna Sokołowska, Dyrektor ds. Korporacyjnych
i Prawnych Imperial Tobacco Polska S.A. „Nasza firma nie może ponosić odpowiedzialności za decyzje handlowe swoich konkurentów ani być obwiniana za brak reakcji działów handlowych pozostałych producentów wyrobów tytoniowych".

Tego typu praktyki nie są niczym nowym w branży tytoniowej. Są przykłady na rynku innych firm tytoniowych, które posiadają umowy zawarte ze znaczącą liczbą sklepów, dzięki którym maja one pozycję dominującą nie tylko w zakresie ekspozycji swoich produktów, ale także w zakresie ich dystrybucji.

Warto przypomnieć stanowisko Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyrażające opinię, że umowa pomiędzy przedsiębiorcą a dostawcą dotyczącą eksponowania jego produktów jest zgodna z obowiązującymi przepisami. Taka praktyka marketingowa dotyczy wielu grup produktów - m.in. napojów, nabiału czy nawet tytułów prasowych.

Umowa pomiędzy Imperial Tobacco S.A. a RUCH S.A. została podpisana z klauzulą poufności i z tego powodu żadne jej zapisy nie będą podane do publicznej wiadomości.

(Maja Święcka)

tagi: Imperial Tobacco Polska ,