Kategorie produktów

Blond, kasztan... farby do włosów

Środa, 13 grudnia 2006 HURT & DETAL - Nr 8 (10) / 2006
W naturze człowieka tkwi chęć zmiany. Jest to jeden z powodów, dla których chętnie poprawiamy urodę, a co za tym idzie zmieniamy kolor włosów. Do tego celu od zawsze wykorzystywano różne naturalne środki; obecnie sięgamy po profesjonalne koloryzatory.

Osoba, która pierwszy raz chce zmienić kolor włosów, może mieć poważny problem z podjęciem decyzji, jaki produkt wybrać. Decydując się na zmianę koloru włosów mamy do wyboru wiele kosmetyków takich jak farby trwale koloryzujące włosy, preparaty, które zmywają się po ok. 20 myciach, i szampony lub pianki koloryzujące - zmywalne po kilku myciach.

„Polski rynek produktów do koloryzacji włosów jest bardzo dobrze rozwinięty a potrzeby konsumenckie w tym zakresie są duże. Ok. 70% polek farbuje włosy a częstotliwość używania farb jest jedną z wyższych w Europie Zachodniej. Jak widać, jest to rynek bardzo atrakcyjny, na którym ciągle coś się dzieje, i na którym pojawia się dużo nowych produktów” – mówi Małgorzata Mejer, Rzecznik Prasowy Procter & Gamble.

Palette, Brillance, Natural&Easy

„Dzięki lubianym i cenionym przez konsumentów markom jak Palette, Brillance, Natural&Easy firma Henkel Polska zajmuje pozycję lidera na rynku środków do koloryzacji włosów” – informuje Anna Wapińska, Specjalista ds. PR, Henkel Polska. W naszej ofercie znajdują się produkty zarówno do koloryzacji trwałej (Palette Intensive Color Creme, Palette Permanent Natural Colors, Palette Deluxe, Palette Blond, Brillance, Natural&Easy), półtrwałej – szampony koloryzujące Palette Color Shampoo oraz zmywalne – Palette Intennsive Color Creme.

Wśród polskich użytkowniczek produktów do koloryzacji włosów wyróżniamy dwie wyraźne grupy konsumentek. Pierwsza to osoby stawiające na „naturalność” – lubiące naturalne odcienie - głównie blondy i brązy, poszukujące preparatów, zapewniających najbardziej zbliżony do naturalnego efekt koloryzacji, zawierających naturalne składniki.

Z myślą o tej grupie wprowadzamy na rynek kolejne produkty i poszerzamy nasz aktualny asortyment. Wśród tegorocznych nowości znalazły się więc linia Aksamitnych Brązów Palette Intensive Color Creme, a także pierwsza na rynku farba pozwalająca uzyskać naturalny efekt kolorystyczny - Schwarzkopf Natural & Easy- dodaje Anna Wapińska.

Druga grupa użytkowniczek obejmuje konsumentki, które chcą podkreślać swój styl nowoczesnym i wyrazistym wyglądem. Kosmetyki do koloryzacji, po które sięgają muszą oferować szeroką gamę intensywnych, długotrwałych kolorów.
Do tych konsumentek kierujemy przede wszystkim farby Brillance czy wprowadzoną w tym roku na rynek linię Palette Color XXL. Palette Color XXL to jedyna w Polsce linia produktów do farbowania włosów kierowana zarówno do kobiet jak i mężczyzn. Młodzi mężczyźni przywiązują coraz większą wagę do swojego wyglądu i chętnie zmieniają kolor włosów. Na rynku nie mogli jednak dotychczas znaleźć produktów, skierowanych właśnie do nich. Na opakowaniach Palette Color XXL jako pierwsi pokazaliśmy więc zarówno modelki jak i modeli, pozycjonując ten produkt jako dla młodych kobiet i mężczyzn – podkreśla Anna Wapińska.

Konsumenci stają się coraz bardziej wymagający i świadomi swoich bardzo konkretnych potrzeb, lubią innowacyjne produkty i chętnie je wypróbowują. Dobrym tego przykładem może być sukces wprowadzonej w tym roku farby Natural & Easy – pierwszej na rynku farby do włosów oferującej wielotonowy, naturalny efekt koloryzacji podczas jednej aplikacji.
Ten innowacyjny koncept idealnie trafił w potrzeby konsumentów, które dotychczas nie były przez żaden z produktów zaspokajane – dodaje.

Wella i Londa

O różnorodność oferty dba także firma Procter & Gamble, która jest jednym z wiodących producentów zarówno pod względem produktowym, jak i ze względu na tradycję obecności firmy na rynku.
W jej portfolio zajdziemy dwie marki produktów przeznaczonych do koloryzacji włosów - Wella (Safira, Decore, Wellaton, Viva) oraz Londa (Londacolor, Londa Color Emotion).
Ciekawostką jest to, że wartość rynku ulega ciągłym zmianom, ponieważ uzależniony jest od zainteresowania konsumentek konkretnymi formami produktu. Jak mówi Małgorzata Mejer, Rzecznik Prasowy Procter & Gamble, czasem bardziej popularne są farby typu „single” – wymagające od konsumenta posiadania dodatkowych akcesoriów do przeprowadzenia tego zabiegu, jak np. marka „Wellaton”, a czasem rośnie zainteresowanie pełnymi zestawami do farbowania, jak np. „Safira”, czy „Decore”.

Kolory Joanny

Znaczna cześć Polek decyduje się na zmianę swojego naturalnego koloru włosów bądź na wyeksponowanie ich odcienia. „Oceniam, że kategoria kolorantów osiągnęła już w Polsce fazę dojrzałości, jej sprzedaż zachowuje się dość stabilnie. Kategorię cechuje natomiast duża innowacyjność, w każdym sezonie pojawia się wiele nowości” – mówi Agnieszka Rajewska-Koper Dyrektor Marketingu Laboratorium Kosmetyczne JOANNA.

Z roku na rok rosną udziały koloryzatorów trwałych, kosztem szamponów koloryzujących. Najmodniejszymi kolorami w ostatnim roku były wszelkie odcienie brązu. Jak ocenia przedstawicielka firmy Joanna, Polki są coraz bardziej wymagającymi klientkami. Zwracają szczególną wagę na jakość produktu i  estetykę opakowania, a od kolorantu oczekują nie tylko wymarzonego i trwałego koloru, ale również właściwości pielęgnacyjnych.
„Dla Laboratorium Kosmetycznego JOANNA preparaty do koloryzacji włosów to cały czas jedna z najszybciej rosnących i najbardziej rozwojowych kategorii wśród całego asortymentu. Pod względem ilościowych udziałów jesteśmy vice liderem rynku, zajmujemy zatem zaszczytne II miejsce. Fakt ten jest dla nas tym bardziej istotny, iż jako jedyna polska firma znaleźliśmy się w ścisłej czołówce firm produkujących kosmetyki do koloryzacji włosów” – zaznacza Agnieszka Rajewska-Koper.
Ponieważ włosy farbowane bądź rozjaśniane mają swoje specyficzne potrzeby, wymagają wyjątkowej pielęgnacji i uwagi. Szczególnym problemem włosów blond jest ich przesuszenie, żółtawy odcień oraz brak połysku. Włosy farbowane odcieniami czerwieni podatne są na wymywanie czerwonego  barwnika w związku z czym szybko tracą intensywność koloru i stają się nieco wyblakłe. Natomiast włosy farbowane odcieniami brązu już po kilku umyciach stają się bardziej matowe i tracą głębie koloru. W odpowiedzi na potrzeby poszczególnych typów włosów koloryzowanych producenci kosmetyków stworzyli specjalne produkty do ich codziennej pielęgnacji.
Laboratorium Kosmetyczne JOANNA w czerwcu 2006 roku wprowadziło na rynek nowatorską serię trzech szamponów „Ultra color System”, które mają za zadanie przede wszystkim dbać o kolor włosów  po farbowaniu, podtrzymując jego intensywność i wydobywając połysk. Produkty te w swoich recepturach obok składników myjących i pielęgnujących  zawierają barwniki, które podczas mycia  osadzają się na włosach. Dzięki nim włosy zachowują świeżość koloru i blask, wyglądając atrakcyjnie jak tuż po farbowaniu.

Koloranty z Venity
 
Polki uwielbiają naturalne składniki w kosmetykach, również w środkach koloryzujących podkreśla natomiast Iga Fuss, Dyrektor Marketingu w firmie VENITA. Ocenia, że rynek kolorantów w Polsce wykazuje dość stabilną sytuację z lekką tendencją wzrostową, a polskie konsumentki zdecydowanie preferują koloryzację trwałą od każdej innej. Dodaje, że mimo tego przywiązania, obserwujemy stały wzrost zainteresowania kosmetykami na bazie naturalnych składników, co dotyczy również kosmetyków do koloryzacji. „Koloranty na bazie naturalnej chny są mniej trwałe, ale za to zdecydowanie lepsze dla włosów, nie niszczą ich, a wręcz przeciwnie – regularnie używane pielęgnują włosy sprawiając, że stają się one grube i lśniące. Henna Color to seria, w której zastosowano naturalną chnę, została ona uhonorowana w tym roku godłem Łódź Proponuje - za innowacyjność produktu oraz uznanie szerokiej rzeszy konsumentek” – mówi Iga Fuss.
Także ta firma zaznacza, że wymagania kobiet względem jakości kosmetyków nieustannie się podnoszą. Środki do koloryzacji mają za zadanie nie tylko nadać piękny kolor włosom, ale także pielęgnować je i zachować w doskonałej kondycji. „Przykładem może być farba Perfect Color w odnowionej, zarówno pod względem receptury jak i designu, formie. Poza nową technologią barwników zastosowano ochronny olejek jojoba, dołączony w osobnej saszetce, chroniący strukturę włosów już podczas farbowania. Dzięki takiemu zabiegowi włosy pozostaną lśniące na długi czas” – wyjaśnia Iga Fuss z firmy VENITA.
Z uwagi na to, że większość kobiet farbuje włosy, rośnie popularność szamponów przeznaczonych do ich mycia, ale dodatkowo pielęgnujących kolor. Pomagają one zachować na dłużej trwałość barw, czyli nie wypłukują cząsteczek barwnika tak jak zwykłe szampon, oraz wpływają na blask i lśnienie włosów farbowanych. Venita w swojej ofercie także posiada linię Hair Care – szamponów do mycia włosów farbowanych w odcieniach czerwieni, brązów i blondów.

tagi: farbowanie włosów , odżywki do włosów , włosy , farby do włosów , schwarzkopf ,