Wiadomości

KSC S.A. - nowe logo i opakowania

Środa, 16 września 2009
Krajowa Spółka Cukrowa S.A. posługuje się nowym logiem. Odświeżony znak graficzny Spółki został oficjalnie zaprezentowany podczas Polagry - Food Międzynarodowych Targów Wyrobów Spożywczych i Gastronomii, które odbywają się w Poznaniu w dniach 14 - 17 września 2009 roku. To jedna z największych imprez w branży spożywczej w Europie Środkowej.

Nowe logo ma przyciągać uwagę. Jest zdominowane przez elegancki kolor granatowy kojarzący się z profesjonalizmem. Granatowi towarzyszą - błękit i czerwień. Wszystkie barwy zostały wybrane z rozmysłem. Czerwień akcentuje najmocniejsze strony Spółki: dynamiczny rozwój i nowoczesność, atrakcyjność dla kontrahentów oraz szeroką ofertę dla klientów. Z kolei błękit to nawiązanie do cukrowniczej tradycji.

Wraz z opracowaniem logo odświeżono również dotychczasowe opakowania podstawowej linii produktowej m.in. cukier w opakowaniach 1 kg, cukier puder oraz cukier w kostkach.
To nie koniec zmian. KSC S.A. wprowadzi też na polski rynek nowości.

W ocenie Władz KSC S.A. dotychczasowe logo nie przystawało do wymogów obecnych czasów. Było znakiem statycznym i płaskim. Ze względu na swą archaiczność graficzną było trudne do zastosowania na opakowaniach o współczesnym wyglądzie. Nie przystawało też
do idei innowacyjnych opakowań, które Spółka prowadza na rynek i z którymi chce
się kojarzyć.

Celem wprowadzanych zmian jest zwiększenie atrakcyjności marki, umocnienie pozycji Spółki na rynku cukru w Polsce, zajęcie pozycji lidera wizerunkowego, a także wyznaczenie nowych trendów w opakowaniach cukru i jeszcze lepsze dostosowanie się do potrzeb klientów" - mówi Prezes KSC S.A. Marcin Kulicki.

Nowa szata graficzna opakowań została zaprojektowana przez Studio DN Design Group
Sp. z o.o. Dzięki niej produkty KSC S.A. wyraźnie wyróżniać się będą wśród innych artykułów na półce. W opinii Władz KSC S.A. została zbudowana spójna, silna wizualnie linia produktów.

Jest ona efektem poszukiwania nowych rozwiązań w celu zapewnienia satysfakcji z zakupu wyrobów pod marką „Polski Cukier". Teraz Spółka lepiej dostosowuje się do potrzeb konsumentów. Liczymy, że nasz wysiłek zostanie doceniony i zmiana loga oraz opakowań umożliwi nam współpracę z coraz szerszą liczbą wymagających klientów z sektora spożywczego" - dodaje Marcin Lewandowski.

Zmiana loga i opakowań to element nowej strategii identyfikacji wizualnej Spółki. W jej ramach niebawem powstanie także nowa strona internetowa KSC S.A. Niezmienne pozostanie za to hasło reklamujące Spółkę i nawiązujące treścią do narodowego charakteru firmy: „Polski Cukier. Twój najsłodszy..."

Prezentacja nowości przez Krajową Spółkę Cukrową S.A. akurat podczas Polagry została wybrana celowo. Spółka, będąca największym w Polsce i ósmym, co do wielkości producentem cukru w Europie, znajduje się obecnie w dobrej kondycji finansowej. Inwestuje w rozwój infrastruktury poprzez budowę nowoczesnych magazynów (obecnie budowany jest silos w Werbkowicach oraz magazyn na cukier pakowany w O/Dobrzelin) i linii pakowania (niedawno uruchomiona została linia do pakowania cukru w O/Kruszwica). Ponadto w sierpniu KSC S.A. rozpoczęła kontraktację buraków na przyszłoroczną kampanię cukrowniczą tj. na lata 2010/2011. Spółka zapłaci plantatorom za surowiec ok. 15 proc. więcej w stosunku do ceny gwarantowanej przez Unię Europejską.

(Maja Święcka) 

tagi: Krajowa Spółka Cukrowa ,