Przede wszystkim konkurencja – powstaje w okolicy wiele dużych sklepów, które odbierają klientów. Dodatkowo doszły te niedziele – ja pracuje w każdą. Dodam, że jestem w dobrej sytuacji bo to jest mój sklep – częstym powodem zamykania się małych sklepów detalicznych koszty wynajmu, które są bardzo wysokie. Poza tym zmienia się klient, np. kiedyś ludzie inaczej planowali zakupy, teraz w sobotę jest mniejszy ruch a w niedzielę kupują ci zapominalscy. Wielu zraziło się do dyskontów, m. in. przez kolejki. Ja nie narzekam na brak klientów, wydaje mi się że chodzi o pewną lojalność. Poza tym wygoda – ludzie są przyzwyczajeni, że do mnie przyjdą i wiedzą, że mogą zamówić konkretny towar. Wielu młodych mnie odwiedza, za to ci starsi podczas zakupów w dyskoncie, zazwyczaj kupują za dużo i są niezadowoleni, że produkty się marnują . Chociaż jestem w sieciówce jest to bardzo elastyczna współpraca. Mogę kupować towar od nich z hurtowni ale nie muszę – nic mi nie narzucają. Dzięki temu mogę dostosować ofertę do oczekiwań. Dodatkowym ułatwieniem są też nowoczesne rozwiązania, na przykład zamawianie towarów przez e-platformę. Poza tym w handlu pomocna jest lojalność do partnerów – nawet jeśli ktoś mi oferuje coś taniej, to ja wybiorę znanego od lat dostawcę. Największym wyzwaniem jest dla mnie to, żeby klient był zadowolony. Czasami jest trudno, zwłaszcza gdy przychodzą niemili klienci.
Małgorzata Kostecka Właścicielka sklepu w Dąbrówce
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.