Moim zdaniem największa bolączka to konkurencja ze strony dużych sklepów. Duże sieci mają bardziej atrakcyjną ofertę niż małe placówki detaliczne, które nie są w stanie zaproponować podobnie niskich cen. Innym problemem jest brak ludzi do pracy – nie mamy takiej ilości sprzedawców jak w hipermarketach z uwagi na to, że prywatnych właścicieli na to nie stać. Zamiast 4 osób na zmianie są 2, a obowiązków jest tyle samo. Gdy obok otworzy się duży hipermarket mały sklep traci klientów. Ludzie wybiorą miejsce, w którym mogą kupić wszystko na raz. Supermarkety mają większe możliwości – więcej ludzi, przestrzeni i sposobów na ustawienie towaru. Małe sklepy nie mogą zaproponować tak szerokiej półki, bo po prostu nie ma na to miejsca. Z drugiej strony w mniejszych sklepach jest inna klientela – są to te same osoby, które patrzą nie tylko na cenę. Lubią jak konkretna pani powie, że ta wędlina jest świeża albo da im coś spod lady. W małych sklepach sprzedawcy znają z imienia klienta, rozmawiają z nimi o codziennych problemach i ich sprawach. Ludzie przychodzą nie tylko po zakupy, ale szukają również kontaktu z drugą osobą – to też jest na naszą korzyść. W małych sklepach jest mała społeczność i ludzie się znają. W hipermarketach jest inne podejście do kupującego, bardziej bezosobowe. Tam trafiasz na przypadkowego sprzedawcę, poza tym są takie tłumy, że pracownicy nie przywiązują się do ludzi.
Barbara Cichocka Kierowniczka sklepu w Wieloglasie Brzezińskim
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.