Zdaniem Krajowej Izby Gospodarczej warunkiem dobrej współpracy pomiędzy sieciami handlowymi i producentami są: ścisłe przestrzeganie wynegocjowanych warunków umowy regulującej współpracę; otwarcie na propozycje i postulaty drugiej strony; podejmowanie wspólnych projektów. Duże sieci handlowe powinny zdawać sobie sprawę, że dobre relacje z producentami to jeden z warunków ich sukcesu i pozycji rynkowej. Zdaniem Krajowej Izby Gospodarczej, efektywna współpraca producentów z sieciami handlowymi wymaga również większej konsolidacji producentów.
Temat współpracy pomiędzy sieciami a producentami omówiony został 3 września br. na spotkaniu zorganizowanym przez Krajową Izbę Gospodarczą. Eksperci, przedstawiciele producentów i sieci handlowych wspólnie zastanawiali się, co jest kluczem do budowy partnerskich relacji oraz jak właściwe relacje mogą pomóc w rozwoju polskich firm produkcyjnych, zwłaszcza w okresie spowolnienia gospodarczego. Na spotkaniu wystąpili: dr Andrzej Arendarski, Prezes Krajowej Izby Gospodarczej, Wiceprezes Eurochambres, Jan Kolański, Prezes Zarządu Jutrzenka Holding S.A., dr Maria Andrzej Faliński, Dyrektor Generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, Pedro Pereira da Silva, Dyrektor Generalny Jeronimo Martins Dystrybucja oraz prof. Jadwiga Seremak-Bulge z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki żywnościowej.
Pomimo, że w ciągu ostatnich kilkunastu lat funkcjonowania w Polsce sieci handlowych nie brakowało nieporozumień i sporów pomiędzy właścicielami sieci a producentami, obie strony uznały, że kluczem do sukcesu są partnerskie relacje.
(Maja Święcka)
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...