Wiadomości

Harmonijny, zrównoważony rozwój firmy Mondelēz

Piątek, 27 września 2019
Producenci branży FMCG są nierozłącznie związani z rolnictwem – ludzka dieta nie obejdzie się bez roślin, warzyw i owoców. Rolnictwo przemysłowe ma wpływ na środowisko, dlatego firma Mondelēz kładzie szczególny nacisk na problematykę zrównoważonego rozwoju. Od kilkunastu lat rozszerza działalność swoich programów na nowe kraje, co już teraz daje wymierne wyniki…
25 września bieżącego roku firma Mondelēz zorganizowała spotkanie w płońskiej fabryce ciasteczek. W miejscu, gdzie od lat powstają produkty kultowych marek (między innymi Delicje i Petitki Lubisie) rozmawiano o kwestiach klimatycznych, które wpływają na branżę FMCG. Mondelēz International jest liderem na rynku w kategoriach czekolady i ciastek zarówno w Polsce, jak i na świecie. Polityka zrównoważonego rozwoju jest dla tej firmy ważna, co pokazuje zresztą wieloletni angaż w programie Cocoa Life oraz powstanie programu Harmony.

12 lat temu we Francji, czyli w kraju gdzie sprzedaż ciasteczek ma lepsze notowania niż rynek czekolady, Mondelēz zlecił zespołowi ekspertów analizę wpływu firmy na środowisko naturalne. Okazało się, że najważniejsze jest źródło, z którego pozyskuje się surowce. W kategorii ciastek produktem numer jeden jest zboże, mąka to podstawowy składnik większości receptur. Z tego powodu zadbano o to, aby pozyskiwać ją jedynie od lokalnych farmerów, którzy przystępując do programu Harmony zobowiązują się do przestrzegania wielu norm. Warto zauważyć, że w ramach tego programu wspiera się środowisko naturalne oraz lokalnych przedsiębiorców.

Chodzi nie tylko o ograniczenie emisji dwutlenku węgla, zużycia wody i pestycydów w trosce o glebę, ale i przeznaczenie 3% gruntów pod uprawę roślin miododajnych. Program Harmony ma na celu chronić środowisko a bioróżnorodność jest jego istotną częścią. Dobre praktyki chronią ponadto zboże przed chorobami. Mowa zwłaszcza pszenicy, której uprawa wraz z zmieniającym się klimatem staje się coraz to bardziej problematyczna.

„Jako największy producent ciastek w Europie i lider w kategorii ciastek markowych w Polsce, mamy istotną rolę w zapobieganiu zmianom klimatu i niedoborom surowców. Poprzez promowanie zrównoważonych praktyk rolniczych oraz polepszanie lokalnej bioróżnorodności chcemy być przykładem dla całej branży. Działając z troską o środowisko naturalne, pokazujemy naszym konsumentom, że międzynarodowe firmy mogą wspierać realizowane przez nich indywidualnie działania i podejmować inicjatywy zmieniające świat na lepsze” – mówi Flora Schmitlin, kierownik ds. programu Harmony w Europie.

Wszystkie produkty marki Lubisie z płońskiej fabryki już obecnie są wyprodukowane z mąki pozyskanej w zrównoważony sposób, co oznaczone jest odpowiednio na opakowaniu. Również kultowa marka Delicje pochodzi z mąki Harmony, choć taka informacja ma się dopiero pojawić w najbliższym czasie. W miarę rozwoju inicjatywy, do 2022 roku kolejne produkty z portfolio Mondelez Polska dołączą do programu Harmony. Do końca tego roku będą to m.in. belVita oraz ciasteczka Milka Soft Choc&Choc, a także produkowane w fabryce w Jarosławiu ciastka Petitki i Łakotki. Jest to o tyle istotne, że mowa o fabryce, która w skali dnia tony ciasteczek dla 28 krajów w Europie oraz poza nią.

Obecnie programem Harmony objętych jest 1700 rolników z 6 krajów Europy (Francja, Belgia, Czechy, Hiszpania, Włochy i Polska) a 60% sprzedawanych ciastek jest produkowana z ich mąki. W ciągu kilku lat trwania programu ograniczono zużycie pestycydów do 20%, zasadzono 39 tysięcy hektarów pszenicy i 1026 hektarów roślin miododajnych.




tagi: Mondelēz , zrównoważony rozwój , branża FMCG , produkty ,