Konsumenci przyzwyczajeni do codziennego widoku sklepowych półek, nieustannie poszukują nowych doświadczeń i wrażeń smakowych. To determinuje marki spożywcze, aby uważnie obserwować trendy żywnościowe i odpowiadać na potrzeby dynamicznie zmieniającego się rynku. Dziś dla konsumentów liczy się zarówno smak, dostępność, jak i gramatura, rozmiar oraz dotychczasowe doświadczenia z marką i przesłanie płynące z komunikacji produktu.
Innowacyjność wśród przekąsek to przede wszystkim dynamiczne dostosowywanie się do zmieniających się potrzeb konsumentów. Słodycze to już nie tylko forma nagrody lub pocieszenia. Konsumenci sięgają po nie również pomiędzy posiłkami, aby dodać sobie energii. Wciąż jednak szukają odpowiednich, które nie będą powodowały wyrzutów sumienia.
Zupełnie nową kategorię przekąskową wprowadziła na rynek marka Bakalland – BA!rdzo Bakaliowa Tabliczka to odpowiedź na tradycyjne czekolady z dodatkiem bakalii. Nowy produkt odwrócił klasyczne proporcje. Ponad 70 proc. bakalii zostało oblane 25 proc. czekolady. To odpowiedź na potrzeby konsumentów, którzy poszukują pożywnej przekąski, jednak wciąż o przyjemnościowym charakterze i słodkim smaku. Linia składa się z pięciu smaków – kawa z kokosem, kawa z pomarańczą, śliwka i czarna porzeczka, żurawina i wiśnia oraz solone arachidy i migdały. To wartość dodana, która wpływa na wybory konsumenckie konkretnego produktu w ulubionym smaku.
Innowacyjność BA!rdzo Bakaliowych Tabliczek to także niespotykane dotąd w regularnej sprzedaży rozmiar i gramatura przekąski. Dotychczas obecne na rynku tabliczki czekoladowe ważyły średnio 100 g, przy czym nie stanowiły docelowo produktu do spożycia „na raz”. Mogło być to problematyczne zarówno dla konsumentów, którzy dzielili je na kilka porcji, co mogło stwarzać problem z przechowaniem i transportem, oraz decydujących się na spożycie takiego produktu w całości, a dla których taka porcja okazała się wówczas za duża i zbyt sycąca. Naszą propozycją są tabliczki, które składają się z pasty daktylowej z dodatkiem bakalii i suszonych owoców (ponad 70 proc.) oblane czekoladą (25 proc.). Ich rozmiar, kwadratowa forma, a przede wszystkim gramatura – 65 g – stworzyły nową półkę produktową wśród przekąsek i słodyczy, która spotyka się z dużym uznaniem wśród konsumentów. To nie tylko idealna porcja produktu przyjemnościowego do zjedzenia „na raz”, ale również jego wygodna forma umożliwiająca zabranie ze sobą słodkiej przekąski wszędzie tam, gdzie może najść na nią ochota - mówi Małgorzata Strzelec, Product Group Manager marki Bakalland.
Producenci chcący utrzymać wysoką sprzedaż produktów powinni nieustannie odpowiadać na popyt rynku. W kategorii słodkich przekąsek zmiany potrafią zachodzić dynamicznie. Mogą one zarówno wskazywać nowy kierunek działań, jak i mocno ograniczyć dotychczasowy.
Według najnowszego rynkowego raportu, obecnie 18,4% Polaków...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.