Technologia

Paczkomaty® i InPost Kurier tańsze dla klientów detalicznych

Czwartek, 26 września 2019
InPost – operator logistyczny, w który zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych (Advent International oraz KKR) – obniża dla klientów detalicznych ceny przesyłek w różnych gabarytach, nadawanych za pomocą Managera Paczek do Paczkomatów® i przez Kuriera InPost. Nowy cennik zakłada nawet 20% obniżkę – dla podstawowej przesyłki z 14,99 zł brutto na 11,99 zł brutto. Niższe ceny zaczną obowiązywać od 2 października 2019 r.
„Zapotrzebowanie na nasze usługi wciąż rośnie – chcemy oferować je naszym lojalnym klientom w bardzo atrakcyjnej cenie. Wielkimi krokami zbliża się okres świąteczny – to dla nas bardzo intensywny czas – w ubiegłym roku w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® przekroczyły 92%. Mamy nadzieję, że obniżka cen nadania przesyłek pozwoli naszym klientom zaoszczędzić czas, jaki zwykle spędziliby w długiej kolejce w innych punktach nadań – gdzie konieczność obsługi przez personel staje się wąskim gardłem i powoduje, że punkty te nie radzą sobie z zarządzaniem przesyłkami nadawanymi w tym okresie. Paczkomaty® InPost dostępne są już w ponad 5000 lokalizacji – także w małych miastach oraz na wsi – i są w nich bardzo popularne. To więcej punktów odbioru i nadania niż placówek pocztowych. Także Kurier InPost bije kolejne rekordy wolumenowe. Aż 63% kupujących w Internecie deklaruje, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost1 – to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce. Nasza dostawa jest szybsza niż większość dostępnych opcji – co podkreślają użytkownicy, dlatego tak chętnie wybierają nasze usługi” – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

Za nadanie przesyłki przez Manager Paczek do Paczkomatu® InPost klienci zapłacą od 2 października tego roku:
  • 11,99 zł brutto (3 zł mniej – obecnie 14,99 zł) za przesyłkę o gabarycie A – o maksymalnych wymiarach 80 x 380 x 640 mm, minimalnej wysokość 1 mm i maksymalnej wadze do 25 kg
  • 12,99 zł brutto (2 zł mniej – obecnie 14,99 zł) za przesyłkę o gabarycie B – o maksymalnych wymiarach 190 x 380 x 640 mm, minimalnej wysokość 81 mm i maksymalnej wadze do 25 kg
  • 14,99 zł brutto (cena nie ulega zmianie) za przesyłkę o gabarycie C – o maksymalnych wymiarach 410 x 380 x 640 mm, minimalnej wysokość 191 mm i maksymalnej wadze do 25 kg
Nadanie przesyłki w Managerze Paczek przez Kuriera InPost będzie kosztować:
  • 14,99 zł brutto (50 gr mniej – obecnie 15,49 zł) za przesyłkę o gabarycie A – o maksymalnych wymiarach 80 x 380 x 640 mm, minimalnej wysokość 1 mm i maksymalnej wadze do 25 kg
  • 16,49 zł brutto (50 gr mniej – obecnie 16,99 zł) za przesyłkę o gabarycie B – o maksymalnych wymiarach 190 x 380 x 640 mm, minimalnej wysokość 81 mm i maksymalnej wadze do 25 kg
  • 19,99 zł brutto (cena nie ulega zmianie) za przesyłkę o gabarycie C – o maksymalnych wymiarach 410 x 380 x 640 mm, minimalnej wysokość 191 mm i maksymalnej wadze do 25 kg
  • 28,49 zł brutto (50 gr mniej – obecnie 28,99 zł) za przesyłkę o gabarycie D – o maksymalnych wymiarach 500 x 500 x 800 mm i maksymalnej wadze 25 kg
Wysoki odsetek korzystania z Paczkomatów® InPost jest notowany nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58%.

Liczba Paczkomatów® InPost (5000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (46002). Tym samym sieć wygodnych i elastycznych punktów odbioru i nadania przesyłki w InPost jest doskonałą alternatywą dostępną w trybie 24h/7.

InPost wprowadził także usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął instalację Paczkomatów® przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland w całej Polsce, a także w Centrach Handlowych Auchan. Paczkomaty® InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek oraz dodatkowe powiadomienia.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:
  • Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.
  • Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.
Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.

W 2018 roku InPost zrealizował:
  • ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5% rok do roku
  • 56,3% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
  • 45,5% wzrost wolumenu paczek kurierskich InPost r/r
  • w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® przekroczyły 92%
InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):
•    InPost Kurier: 70,81 /N=4512/
•    Paczkomaty® InPost: 81,5 /N=13278/
Więcej informacji na: www.inpost.pl




Badanie CAWI na reprezentatywnej grupie internautów N=1000, wszyscy dokonali zakupu w internecie w ciągu ostatnich trzech miesięcy, kwiecień 2019
2  Źródło: https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/1401760,zarzad-poczty-o-podwyzkach-dla-listonoszy.html




tagi: Paczkomaty , InPost Kurier , przesyłki , logistyka ,