Wiadomości

Nie będzie miliardowej fuzji w świecie przekąsek

Wtorek, 08 września 2009
Jedna z największych fuzji w branży spożywczej na świecie na razie nie dojdzie do skutku. Warta 16,7 miliarda dolarów oferta przejęcia brytyjskiej firmy Cadbury przez globalnego potentata żywnościowego - koncern Kraft Foods - została odrzucona. Według akcjonariuszy Cadbury, propozycja Kraft Foods nie odzwierciedla fundamentalnej wartości ich spółki.

Jak twierdzą analitycy, odmowa akcjonariuszy Cadbury, do którego należy między innymi polski Wedel, to jednak raczej walka o podbicie stawki niż rzeczywista niechęć do bycia przejętym. Według Andy'ego Smitha, analityka firmy Icap, Kraft Foods i Cadbury idealnie do siebie pasują w sensie geograficzno-produktowym.

Jak mówi Smith, Kraft Foods jest „bardzo słaby" w Wielkiej Brytanii i mocny na rynkach takich jak Brazylia i Skandynawia, gdzie z kolei Cadbury „nie jest poważnym graczem". Kraft nie ma również doświadczenia w produkcji gum do żucia, które są według Smitha „najbardziej atrakcyjnym segmentem" na rynku słodyczy i przekąsek.

Źródło: forsal.pl

(maj)