Paczkomaty® InPost to nie tylko jedna z najwygodniejszych i najszybszych form dostawy – pozwalają one placówkom handlowym i stacjom benzynowym zwiększyć obroty nawet o 10%.
“Kontynuujemy strategię rozbudowy sieci Paczkomatów® InPost w oparciu o partnerstwa z operatorami handlowymi. Umożliwiamy tym samym naszym klientom odbiór paczek przy okazji wizyty w sklepie – jest to wygodne rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić wiele cennego czasu. Właśnie w ten sposób myślimy o rozwoju sieci Paczkomatów® – jesteśmy nastawieni na wygodę użytkownika. Efekty naszych starań w tym zakresie są widoczne – Kaufland jest czwartą siecią sklepów, z którą InPost nawiązał współpracę. Liczymy na to, że już wkrótce nasi klienci znajdą Paczkomat® InPost przy zdecydowanej większości z 212 sklepów Kaufland w Polsce. Nasza usługa jest szeroko dostępna i popularna nie tylko w dużych miastach, ale także w mniejszych miasteczkach i na wsi” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.
InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął także instalację Paczkomatów® przy sklepach Dino i Lidl wcałej Polsce oraz w Centrach Handlowych Auchan. Paczkomaty® InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.
Aż 63% kupujących w Internecie deklaruje, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost
1 – to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce. Wysoki odsetek korzystania z Paczkomatów® InPost jest notowany nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58%.
Ponadto InPost rozbudowuje centralną sortownię w parku magazynowym P3 Piotrków o ponad 3000 m². To kolejna inwestycja InPost w infrastrukturę – firma jeszcze w tym roku uruchomi dwie sortownie w nowych parkach logistycznych – 7R Park Sosnowiec oraz 7R Park Warszawa, a także nowoczesny obiekt w parku logistycznym MLP Poznań West.
W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek oraz dodatkowe powiadomienia.
Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:
- Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.
- Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.
Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.
W 2018 roku InPost zrealizował:
- ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5% rok do roku
- 56,3% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
- 45,5% wzrost wolumenu paczek kurierskich InPost r/r
- w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® przekroczyły 92%
InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):
- InPost Kurier: 70,81 /N=4512/
- Paczkomaty® InPost: 81,5 /N=13278/
Więcej informacji na:
www.inpost.pl
1 Badanie CAWI na reprezentatywnej grupie internautów N=1000, wszyscy dokonali zakupu w internecie w ciągu ostatnich trzech miesięcy, kwiecień 2019