Z rynku FMCG

Herosi Eurocash: setki pomysłów na innowacje w niezależnym handlu

Czwartek, 29 sierpnia 2019
W pierwszym etapie konkursu „Herosi Innowacyjności” Grupy Eurocash niezależni przedsiębiorcy prowadzący sklepy detaliczne zgłosili aż 661 pomysłów na innowacyjne zmiany w swoich punktach handlowych lub ich otoczeniu. Największa ilość wniosków spłynęła z województw podkarpackiego, małopolskiego i śląskiego. Wśród wnioskujących najbardziej aktywni byli przedsiębiorcy prowadzący sklepy pod szyldem Delikatesów Centrum i Lewiatana. Obecnie trwa głosowanie, które potrwa do 10 września.
Spośród wszystkich nadesłanych wniosków aż 303 zgłoszono w kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania”. W kategorii „Inwestuję w technologię” spłynęło 196 wniosków, a 162 przedsiębiorców zdecydowało się zgłosić pomysł na działania prospołeczne w ramach obszaru „Zmieniam świat lokalnie”.

- Najwięcej, bo prawie 50 proc. wniosków, złożonych zostało w kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania” – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash - Dominują tutaj projekty, które zakładają zakup sprzętu potrzebnego do codziennej pracy sklepu np. maszyn do sprzątania czy do krojenia chleba, a także rozwiązania, które mogą rozszerzyć działalność takiej placówki np. aranżacja kącika kawowego, zakup wyposażenia, które pozwoli na wprowadzenie usług gastronomicznych w sklepie czy sprzętu wędzarniczego. Duża liczba wniosków z tej kategorii pokazuje, że niezależni przedsiębiorcy są świadomi tego, że za zmianą potrzeb i oczekiwań konsumentów powinny iść także konkretne i praktyczne zmiany w samych sklepach – dodaje Jacek Owczarek.

Uczestnicy zadowoleni ze zmian w konkursie

W konkursie biorą udział niezależni detaliści z całej Polski, ale największa aktywnością wykazali się przedsiębiorcy z województw: podkarpackiego (167 wniosków), małopolskiego (80 wniosków) i śląskiego (70 wniosków). Najwięcej wniosków złożyli przedsiębiorcy prowadzący sklepy pod szyldem Delikatesów Centrum (355), Lewiatana (118), Euro Sklepu (73) i Groszka (46). Swoje pomysły zgłaszali także właściciele sklepów abc i abc na kołach, Gama, czy Koliber, a także przedsiębiorcy niezrzeszeni w ramach żadnej sieci, ale zaopatrujący się w hurtowniach Grupy.

- Mieliśmy nawet przypadek przedsiębiorcy, dotychczas niezwiązanego z Eurocash, który zaczął robić zakupy w naszej hurtowni, ponieważ bardzo chciał wziąć udział w konkursie - mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash. - Ze strony uczestników płynie do nas wiele ciepłych słów dotyczących zmian, jakie wprowadziliśmy w tegorocznej edycji. Uczestnicy doceniają fakt, że „Herosi Innowacyjności” dadzą im możliwość wprowadzenia zmian bezpośrednio w ich sklepach. To pokazuje, że warto było pójść o krok dalej w stosunku do poprzednich edycji. Nasi Herosi wciąż mają możliwość zdobywania środków na projekty prospołeczne, tak jak to było w poprzedniej edycji, ale teraz mogą również zgłaszać pomysły, które dotyczą praktycznych innowacji w ramach samej placówki – dodaje Owczarek.

Budowa lokalnego zaangażowania

Głosowanie internetowe nad zakwalifikowanymi do konkursu inicjatywami potrwa do 10 września. Każdy z przedsiębiorców biorących udział w konkursie otrzymał od Grupy Eurocash materiały promocyjne, plakat i ulotki, dzięki którym może powiadomić swoich klientów o trwającym głosowaniu. Każdy klient sklepu, który weźmie udział w internetowym głosowaniu i opublikuje na stronie konkursu zdjęcie zrobione w lokalnym sklepie lub w jego okolicy wraz z informacją dlaczego to właśnie w tym sklepie robi swoje zakupy, może wygrać nagrodę pieniężną. Co tydzień do wygrania jest 50 kart przedpłaconych, każda o wartości 50 zł.

Po głosowaniu wszystkie projekty zostaną poddane ocenie jury, w którego skład wchodzą niezależni eksperci w każdej z trzech kategorii. Każdą z kategorii opiekuje się jeden z ambasadorów konkursu. Katarzyna Dowbor, dziennikarka i prezenterka telewizyjna, jest ambasadorką kategorii „Zmieniam świat lokalnie”. Opiekunem kategorii „Inwestuję w technologię” jest Zbigniew Urbański, dziennikarz technologiczny i prezenter telewizyjny. Ambasadorem ostatniej z kategorii - „Stawiam na praktyczne rozwiązania” - jest znany dziennikarz biznesowy i społeczny Przemysław Talkowski.

Na ocenę końcową wniosku składać się będą punkty za poparcie społeczne (liczba głosów z plebiscytu internetowego) oraz punkty przyznane przez członków jury analizujących biznesowy potencjał każdego z pomysłów. Wyniki Herosów Innowacyjności ogłoszone zostaną 24 września podczas Kongresu Akademii Umiejętności Eurocash. Organizator konkursu zamierza nagrodzić jednego przedsiębiorcę nagrodą w wysokości do 100 000 złotych, a trzech kolejnych laureatów kwotami do 50 000 złotych. Pozostałych 50 laureatów ma szansę na dofinansowanie swojego projektu do 15 000 złotych każdy.



tagi: Herosi Innowacyjności , Grupa Eurocash , Herosi Eurocash , konkurs , handel ,