Marka Gerber to w Polsce niekwestionowany lider w kategorii gotowych dań dla niemowląt i małych dzieci. Historia produktów z charakterystyczną, szkicowaną węglem, buzią małej dziewczynki zaczęła się już w 1927 roku. Teraz, po ponad 90 latach działania, marka odświeża swoje logo.
Gerber wczoraj i dziś
Historia marki Gerber zaczęła się w Stanach Zjednoczonych w 1927 roku w domu Dorothy Gerber. Pediatra zalecił, by pięciomiesięcznej wtedy córce podawała przetarte warzywa i owoce. Po kilku miesiącach codziennego obierania, gotowania na parze, krojenia i przecierania składników Pani Gerber postanowiła znaleźć łatwiejszy sposób przygotowywania jedzenia dla dzieci. W ten sposób w 1928 roku w rodzinnej fabryce Fremont Canning Company przygotowano pierwsze pięć rodzajów posiłków dla dzieci o nazwie "Gerber’s". Poprzedzone zostało to licznymi badaniami oraz konsultacjami specjalistów ds. żywienia i przedstawicieli środowiska medycznego.
Gerber to najpopularniejsza marka dań dla najmłodszych w Polsce. Polscy rodzice mogą wybierać spośród 117 produktów Gerber przeznaczonych dla niemowląt na kolejnych etapach rozwoju oraz małych dzieci. Są wśród nich zupki, obiadki, deserki, soki, przekąski i kaszki powstające ze składników pochodzących zarówno z gospodarstw konwencjonalnych, jak i ekologicznych. Od lat w ich tworzeniu specjalizuje się ta sama, rzeszowska fabryka.
W daniach Gerber wykorzystywane jest 18 rodzajów warzyw, 14 rodzajów owoców, 5 rodzajów zbóż, 5 rodzajów mięs i 2 rodzaje dzikich ryb morskich. Wszystkie składniki spełniają normy żywności dla niemowląt i małych dzieci, które są nawet 500 razy bardziej restrykcyjne niż normy dla dorosłych. By to potwierdzić, zarówno surowce wykorzystywane do produkcji, jak i gotowe dania, przechodzą liczne testy jakości. Łącznie może być ich nawet 1600 – to m.in. analizy na zawartość azotanów, poziom metali ciężkich, pozostałości pestycydów i herbicydów.
Logo Gerber
W 1928 roku firma Gerber ogłosiła konkurs, którego celem było znalezienie dziecka do reklamy swoich produktów. Dorothy Hope Smith przesłała wtedy, naszkicowany jeszcze w 1927 roku, portret kilkumiesięcznej Anny Turner Cook, z której rodziną artystka się przyjaźniła. Wizerunek tak bardzo się spodobał, że już w 1931 roku stał się znakiem towarowym marki.
Dziś „dziecko Gerbera” ma już ponad 90 lat, ale wizerunek Anny Turner Cook jest wciąż obecny na produktach marki. Przyszedł jednak czas na odświeżenie logo. Proces wprowadzania nowej wersji wizerunku słodkiej dziewczynki przeprowadzany jest stopniowo. Na wybranych etykietach po raz pierwszy pojawił się on już pod koniec 2017 roku. W roku 2018 nowy wizerunek wykorzystany został także w komunikacji linii ekologicznych produktów dla niemowląt i małych dzieci Gerber Organic. Teraz nowe logo widoczne jest już również w komunikacji standardowych produktów Gerber.
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.