Aby serek topiony dotarł na sklepową półkę z zachowaniem najwyższej jakości warto zadbać o odpowiednią temperaturę transportu, mieszczącą się w zalecanych przez producenta parametrach. Przekroczenie ich na kilkanaście minut np. podczas przenoszenia serka ze sklepu do domu, nie spowoduje żadnych konsekwencji, bowiem dobrze wcześniej wychłodzony produkt, jest w stanie utrzymać swoją temperaturę, jednak wystawienie go na długotrwałe działanie promieni słonecznych może spowodować utratę jego jakości. Podsumowując: w całym procesie, zarówno produkcji, jak i pakowania oraz transportu serków należy bezwzględnie zachować "łańcuch chłodniczy".
Kolejnym, poza temperaturą zagrożeniem dla produktów nabiałowych są uszkodzenia mechaniczne, które zwykle powstają na skutek nieuważnego obchodzenia się z towarem w trakcie załadunku i rozładunku. - Pomimo naszych zabezpieczeń w postaci kartonów zbiorczych i folii zabezpieczających zdarzają się przypadki, wywołane zwykle czynnikiem ludzkim, prowadzące do uszkodzeń opakowania – mówi Marek Maciejewski, kierownik Działu Sprzedaży w Sertop. - Najmniejszy problem jest, kiedy są one widoczne gołym okiem, bo wówczas klient po prostu nie kupi takiego towaru. Dużo większym problemem są jednak mikrouszkodzenia, powstające zazwyczaj pod wpływem zgnieceń np. w ladach chłodniczych, o których właściciel sklepu może po prostu nie wiedzieć. Dostęp powietrza do wyrobu może bowiem spowodować rozwój pleśni, która powoduje całkowitą dyskwalifikację wyrobu. W każdym przypadku uszkodzenia produkt należy bezwzględnie zwrócić do magazynu dostawców i zutylizować.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.