Firma MAGO wraz ze spółką Perfect Data wspólnie opracowała i wdrożyła na rynek innowacyjne rozwiązania ekspozycyjne w obszarze Inteligentnych Półek sklepowych, które są zintegrowane z regałami, ekspozycjami promocyjnymi oraz strefami chłodzącymi. Te innowacyjne rozwiązania technologiczne wpływają na wzrost przychodów, optymalizację kosztów a także budują satysfakcję klientów.
Inteligentne Półki MAGO pomagają w zdobyciu nowych klientów poprzez budowanie „customer experience” w przestrzeni sklepowej, jednocześnie wspierając obsługę i kierownictwo w zapewnieniu, że produkty są dostępne i ustawione zgodnie z planogramami. Wraz z Inteligentnymi Półkami dostarczany jest system informatyczny obejmujący różnego rodzaju aplikacje mobilne, które umożliwiają zbieranie i analizowanie danych dotyczących zapasu i sprzedaży w czasie rzeczywistym.
Jak zapewnia Jacek Marczak – Dyrektor ds. Technicznych MAGO – „Rozwiązania nie tylko informują o poziomie zapasu i sprzedaży na poszczególnych inteligentnych półkach, ale przede wszystkim dostarczają wielu przydatnych informacji wspierających decyzje biznesowe. Można analizować zachowania i przyzwyczajenia klientów – np. to w jakich dniach czy godzinach kupują dany produkt, w jakiej lokalizacji sklepu, jakie są misje zakupowe, jaki jest wpływ reklamy na nośnikach digital signage, które marki czy wielkości opakowań preferują klienci. Dodatkowo możemy określić, ile razy dany produkt był podniesiony z półki i odłożony, co jest istotne przy wprowadzaniu nowości i określeniu czy produkt przyjmuje się na rynku czy nie. Na bieżąco możemy obserwować reakcje klientów na różnego rodzaju okazje zakupowe i akcje promocyjne. Dzięki danym jakie uzyskujemy można wesprzeć zarządzanie obsługą sklepu lub merchandiserów, co w konsekwencji wpłynie na wydajności i optymalizację pracy i kosztów".
Oferta Inteligentnej Półki Mago znajduje szerokie zastosowanie zarówno do producentów jak i sieci retail – od najmniejszych sklepów po supermarkety i hipermarkety. „Naszymi klientami są już topowe firmy z sektora FMCG, producenci napojów, alkoholi, piwa, artykułów spożywczych, elektroniki użytkowej jak również sieci handlowych. Nasi klienci za pomocą aplikacji mogą błyskawicznie sprawdzić poziom zapasów na półce, porównać go z przewidywaną sprzedażą na dany okres oraz dowolnie skonfigurować powiadomienia o zmianach, które są wysyłane jako SMS lub e-mail. Dodatkowo bardzo ważną strefą, którą uzbrajamy w inteligencję, jest strefa chłodna (chłodnie sklepowe, lodówki producentów), która jest bardzo krytyczna dla sieci retail i wielu producentów FMCG. Nasze rozwiązania integrujemy bez ingerencji w strukturę urządzenia, wyjmujemy standardowe półki i instalujemy takie same półki tylko, że inteligentne, uzyskujemy wtedy pełne informacje o zapasie i sprzedaży z danej półki, temperaturze na każdej półce. Obecnie integrujemy również nasze rozwiązania do zamrażarek sklepowych tzw. inteligentne kosze do zamrażarek" – dodaje Jacek Marczak.
W zależności od potrzeb, produkty wyposażane są w dodatkowe oświetlenie LED oraz ekrany multimedialne, a obsługa i zarządzanie treściami marketingowymi i oświetleniem odbywają się zdalnie. Producent zapewnia, że wkrótce zaprezentuje kolejne – bardzo nowatorskie projekty, które zrewolucjonizują branżę reatil. (TP)