Akademia stanowiła kontynuację ubiegłorocznej Konferencji Trade Marketingu, która zgromadziła ponad 100 specjalistów z sektora FMCG i retailu. W tej edycji warsztaty skierowane były do przedstawicieli handlu detalicznego a poprowadzili je specjaliści – praktycy trade marketingu sektora FMCG oraz eksperci. Akademia podzielona była na 11 bloków tematycznych, a wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele firm: PwC, Nielsen, Colian, Mago, 4Mat, Territory Influence, Bank Pekao S.A., Grupy Specjał i Shop Doctor.
Eksperci szczególnie skupili się na aspektach związanych z prawidłowym i efektywnym funkcjonowaniem sklepu detalicznego w bardzo konkurencyjnych uwarunkowaniach rynkowych.
Podczas pierwszych wykładów Sklep i jego otoczenie oraz Wizualizacja placówki handlowej, które poprowadził dr Marek Borowiński, Shop Doctor, słuchacze mieli okazję dowiedzieć się, co zrobić, aby sklep odpowiadał na potrzeby okolicznych mieszkańców, a także jak ważna jest wizualizacja palcówki i dobre samopoczucie klienta.
W kolejnym wystąpieniu przedstawiciele Grupy MAGO: Maciej Czapiewski, Business Innovation Manager i Dawid Marczak, Creative Team Manager przedstawili nowości z zakresu wyposażenia sklepów oraz Innowacje technologiczne w branży Retail.
Posiadając już wiedzę na temat otoczenia i wizualizacji placówki handlowej, a także znając możliwości w zakresie wyposażenia sklepowego, pojawiło się pytanie: skąd wziąć na to środki? Wyczerpująco odpowiedział na nie: Michał Karczewski, Dyrektor ds. Zarządzania Segmentem Mikro w Banku Pekao S.A.
Kolejne dwa panele: Zarządzanie kategoriami produktowymi oraz Merchandising w sklepie spożywczym poprowadził Mariusz Jaroszewski, Head of Category Management w firmie Colian, który wyjątkowo zaciekawił słuchaczy wnioskami dotyczącymi kategorii słodyczy czekoladowych.
Co zrobić, aby klienci byli bardziej aktywni w zakupach, jak zwiększyć koszyk zakupowy oraz jakie są zasady organizowania akcji promocyjnych w sklepie – polscy kupcy dowiedzieli się podczas prezentacji Sposoby aktywowania klientów i budowanie lojalności, którą poprowadziły: Anna Szcześniak, Chief Executive Officer i Halina Kwaśniewska, Field Account Manager z Formacji Marketingowej „4MAT”.
O tym jak zmieniał się rynek i konsument FMCG na przestrzeni ostatnich 10 lat opowiedziały ekspertki z firmy Nielsen Polska - Beata Kaczorek, Dyrektor Badań Konsumenckich i Shopperowych oraz Małgorzata Cichecka, Sales Effectiveness Director.
Maciej Kroenke, Dyrektor Działu Doradztwa Biznesowego w PwC poprowadził ciekawy wykład o trendach w handlu detalicznym, a także udzielił ważnych porad – jak się do nich dostosować oraz jak być konkurencyjnym w handlu w długim okresie czasu.
W kolejnym wystąpieniu eksperci z firmy Territory Influence Polska - Rafał Krauze, Country Manager oraz Andrzej Wierzchoń, Sales & Business Development Senior Manager – omówili temat Influencer Marketingu i sposobów budowania wartościowej więzi z konsumentem końcowym.
Dla wielu handlowców w obliczu zmieniających się warunków rynkowych interesującym okazał się warsztat związany z grupami zakupowymi i systemami franczyzowymi, o których opowiedział Tomasz Gąsior, Dyrektor ds. franczyzy w Grupie Specjał i w sieci handlowej Nasz Sklep.
Warsztaty poprowadził duet znany z cyklu edukacyjnego „Zmieniaj sklep, zwiększaj zyski” – Joanna Kowalska, Redaktorka miesięcznika Hurt & Detal oraz Dr Marek Borowiński, założyciel firmy Shop Doctor.
Organizatorem wydarzenia była firma Fischer Trading Group Sp. z o.o. – wydawca Ogólnopolskiego Miesięcznika HURT & DETAL i Magazynu Food from Poland.
Mamy nadzieję, że wszystkie poruszone tematy i zaprezentowane rozwiązania pomogą naszym Czytelnikom – Detalistom – przenieść ich sklepy na wyższy poziom, co przyczyni się do osiągania jeszcze wyższych zysków.
tagi: Akademia , Trade , Marketingu , marriott , warszawa , Przenieś , swój , sklep , na , wyższy , poziom ,
Prezenty pochłaniają dużą część świątecznych wydatków Jak wynika z najnowszego badania, 18,5% Polaków przeznacza...
Steven Libermann nowym Chief Executive Officer Stock Spirits GroupSteven Libermann objął stanowisko Chief Executive Officera...
Wyścig o klienta osłabił przedświąteczne podwyżkiAnaliza 94,3 tys. cen pokazuje, że w listopadzie najmocniej...
Rolnicy w Brukseli domagają się silnej WPR i sprawiedliwego handluW Brukseli odbyło się spotkanie przed szczytem Rady...
Coraz więcej emerytów pracujeWydłużenie aktywności zawodowej przekłada się na wyższe...
Otwarcia firm nadal przeważają nad zamknięciami, nawet mimo niewielkiego spadku rdr.W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025 r. do CEIDG...
Najem zwrotny coraz bardziej zyskuje na popularnościNajem zwrotny zyskuje na popularności w sektorze handlowym...
Polacy biorą coraz więcej L4 z powodu nadużywania alkoholuRośnie liczba zwolnień lekarskich z powodu nadużycia...