O zmieniających się potrzebach konsumentów oraz o wyjątkowej ofercie produktowej rozmawiamy z Jerzym Klimczakiem Prezesem Zarządu MADONIS.
Jak wygląda rynek kosmetyków do domu i chemii gospodarczej oraz jakie trendy funkcjonują w tych kategoriach?
Z naszych obserwacji wynika, że rynek chemii gospodarczej w Polsce stale się rozwija, notując systematyczne, coroczne wzrosty sprzedaży. Jest to między innymi wynik zmieniających się potrzeb i oczekiwań konsumentów względem domowych środków czystości.
Świadomi klienci od produktów oczekują znacznie więcej niż dobrego działania i przystępnej ceny. Coraz częściej sięgają po produkty, które niosą ze sobą określone wartości. Znaczenie mają nie tylko ekologiczne receptury, nietestowanie na zwierzętach ale również biodegradowalne opakowania i inne kwestie społeczne. W ostatnim czasie obserwujemy również coraz większe zainteresowanie produktami specjalistycznymi, skutecznymi, które zagwarantują bezpieczeństwo czyszczonych powierzchni. Naszym zdaniem rosnąca zamożność społeczeństwa otwiera nowe możliwości dla produktów z wyższej półki, cechujących się jakością, skutecznością a także cechami użytkowymi sprawiającymi przyjemność w trakcie ich stosowania.
MILL Clean to marka naszych podstawowych produktów przeznaczonych do pielęgnacji domu. Składa się ona z uniwersalnych i specjalistycznych środków do mycia szyb, różnego typu podłóg, naczyń ale także dedykowanych do konkretnych specyficznych, ze względu na rodzaj zabrudzeń pomieszczeń, np. kuchni czy łazienki. Nasze produkty cechuje bardzo wysoka wydajność, skuteczność i wyjątkowo ładne, trwałe zapachy. Istotną rolę odgrywają tutaj składniki, które w znacznej ilości są pochodzenia roślinnego. Kompozycje zapachowe wykorzystywane do produkcji pochodzą z przemysłu perfumeryjnego. Dlatego o tych produktach mówimy, że są to kosmetyki do domu a nie zwykła chemia gospodarcza. W produktach marki Mill Clean stosuje się wodę demineralizowaną, tą samą jaką używa się do produkcji kosmetyków dla ludzi. W wielu nowych wyrobach tradycyjne konserwanty zastąpiliśmy nowoczesnymi rozwiązaniami, które są pochodzenia naturalnego. Są to na przykład świetnie sprawdzające się w tej roli „ciecze jonowe”, które zastępują sztuczne konserwanty. Te stosowane przez nas nowoczesne rozwiązania są prawnie zabezpieczone poprzez ochronę patentową. Dodatkowym elementem świadczącym o tym, że nasze kosmetyki do domu są wyjątkowe, są ich opakowania, które kształtem i wyglądem nie odstępują przyjętym trendom w branży kosmetycznej.
Czym jeszcze wyróżniają się Państwa produkty?
Do komponowania formulacji naszych produktów, wykorzystane są nowoczesne surowce naturalne, przyjazne dla człowieka i środowiska, charakteryzujące się wysoką skutecznością działania. Wśród nich należy wymienić naturalne środki powierzchniowoczynne nowej generacji. W przypadku naszych nowych produktów, zastosowanie kombinacji rozpuszczalników hydrofilowych pozwala na zwiększenie zdolności czyszczących finalnego produktu. Przyjęliśmy założenie, że nasze nowe produkty – głównie specjalistyczne (dedykowane do konkretnego zastosowania) powinny być wielofunkcyjne. Niektóre z nich będą, np. w sobie łączyć funkcje myjące, dezynfekujące, odświeżające i pielęgnujące. Będą skutecznie usuwać zanieczyszczenia, w tym mikrobiologiczne bez zarysowań czyszczonej powierzchni (usuwanie zazielenienia, mchów, porostów). Cechować się będą niskim potencjałem alergizującym oraz wysokim poziomem biodegradowalności produktu. Będą zawierały innowacyjne składniki umożliwiające otrzymanie powłoki zabezpieczającej np. przed wilgocią, pleśnią czy grzybem.
W portfolio Madonis obecna jest linia produktów ekologicznych, proszę opowiedzieć więcej o tych produktach. Jak tę kategorię odbierają klienci?
Tak, na otwarcie nowego sezonu „WIOSNA 2019”, zaproponowaliśmy linię ekologicznych płynów czyszczących MILL Clean ECO dedykowanych do różnych typów powierzchni: różnego typu podłóg, mebli, szyb oraz powierzchni w kuchni i łazience narażonych na specyficzne zabrudzenia. Produkty te zawierają głównie składniki pochodzenia naturalnego. W większości produktów jest ich od 97 do 99%. Cała linia posiada certyfikaty VIVA (dla wegetarian i dla wegan) i Ekolabel oraz jest w pełni biodegradowalna. Jest to wyjątkowa oferta dla wymagających klientów, dla których liczy się jakość, skuteczność ale także troska o środowisko, w którym żyjemy. Na opinie klientów musimy jeszcze zaczekać, ponieważ jest zbyt wcześnie ale jest to nasz „HIT” sezonu, który świetnie wpisuje się w obecne trendy rynkowe. To co nas cieszy to bardzo duże zainteresowanie dystrybutorów pełną linią asortymentową tych produktów. Jesteśmy świeżo po przedświątecznym sezonie sprzedaży wspartym bardzo mocną kampanią marketingową. Uzyskaliśmy bardzo dobre wyniki sprzedaży w tym okresie i wierzymy, że te produkty będą się sprzedawały równie dobrze przez cały rok.
Jakimi kolejnymi nowościami zaskoczycie klientów w najbliższym czasie?
Posiadacze drewnianych mebli ogrodowych, altan, balustrad, pergoli, skalniaków etc. są zmuszeni do stosowania uniwersalnych środków. Niestety nie posiadają one odpowiednich właściwości użytkowych oraz nie usuwają skutecznie zanieczyszczeń mikrobiologicznych, zazieleniania, wykazują niską aktywność przeciwgrzybiczą i bakteryjną oraz silne działanie drażniące. Planowane przez nas do wdrożenia na rynek preparaty pod marką „Mill Clean garden”, będą przeznaczone do czyszczenia powierzchni narażonych na działanie czynników zewnętrznych, w tym atmosferycznych. Zastosowanie opracowanych specjalistycznych produktów pozwoli znacznie przedłużyć żywotność mytych przedmiotów i powierzchni, takich jak: drewniane balustrady, pergole i podłogi, meble ogrodowe drewniane i z tworzyw sztucznych czy posadzki z gresu i kamienia. W przypadku produktów z oferty „eco” znacznie zwiększy się ilość produktów pod względem zastosowań. Już niedługo na rynku pojawią się kolejne pozycje wzbogacające tą wyjątkową ofertę. Przygotowywane są także zupełnie nowe niespodzianki na sezon 2020, ale o tym będziemy mogli Państwu powiedzieć dopiero podczas ich premiery.
Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska