W kwietniu br. Mastercard zaprezentował wyniki drugiej odsłony badania „Przedsiębiorca w bezgotówkowym świecie”. Z badań wynika, że polski sektor małych i średnich przedsiębiorstw do rozliczeń z partnerami biznesowymi i płatności realizowanych przez pracowników coraz częściej korzysta z instrumentów bezgotówkowych – przelewów i kart płatniczych. Najczęściej wybieraną przez przedsiębiorców formą płatności jest przelew (74%), następnie firmowa karta (34%), a 30% badanych wciąż preferuje gotówkę.
Jak wynika z badań z roku na rok procent udziału instrumentów bezgotówkowych zwiększa się. Wynika to z faktu, że tego typu transakcje niosą za sobą wiele ułatwień. Największymi korzyściami wskazanymi przez badanych są prostota (47%), bezpieczeństwo (38%), transparentność (26%) i kontrola ponoszonych kosztów (23%). Karta firmowa to wygoda zarówno dla pracodawców, jak i dla pracowników. Umożliwia realizowanie płatności w każdej walucie, co sprawdza się w przypadku podróży służbowych. Pracodawca ma natomiast wgląd do historii płatności swoich pracowników.
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.