Nieskategoryzowane

Wzrost sprzedaży w Biedronce o ponad 33 procent

Piątek, 31 lipca 2009
Grupa Jerónimo Martins odnotowała znaczący wynik operacyjny w pierwszym półroczu 2009 roku. Wzrost sprzedaży osiągnął kwotę 3380,6 milionów euro, co oznacza wzrost o 6,6 proc. (21,6 proc. przy stałych kursach wymiany) w stosunku do odpowiedniego okresu zeszłego roku, podczas gdy skonsolidowany przepływ pieniężny z działalności operacyjnej (EBITDA) wzrósł o 10,2 proc. (26,0 proc. przy stałych kursach wymiany). Zysk netto Grupy Jerónimo Martins wzrósł o 12.5 proc. (23.3 proc. wyłączając wpływ sprzedaży pozycji jednorazowych).
Dobre wyniki są podparte wzrostem we wszystkich obszarach działalności biznesowej Grupy i wzmocnione istotnymi korzyściami skali oraz konsolidacją modeli biznesowych w handlu detalicznym. Warto odnotować pozytywny wpływ planu ekspansji wcielanego w życie w przeciągu ostatnich dwóch lat na ewolucję wyników sprzedaży. Wzrost powierzchni sprzedaży o 20,0 proc. w pierwszym półroczu 2009 roku - przy 330 sklepach więcej niż w tym samym okresie roku 2008 - zdecydowanie przyczynił się do polepszenia wyników działalności operacyjnej poprzez synergię skali i wzrost wydajności, tworząc korzystne perspektywy kontynuacji wzrostu w przyszłości, nawet pomimo faktu, iż nowe sklepy nie osiągnęły jeszcze pełnej dojrzałości.

Sieć Biedronka, część Grupy Jerónimo Martins, osiągnęła wzrost sprzedaży o 33,4 proc. (w PLN) w stosunku do tego samego okresu zeszłego roku oraz wzrost sprzedaży porównywalnej (tzw. like for like) o 7.9 procent. W ostatnich 12 miesiącach (pomiędzy lipcem 2008 a czerwcem 2009), Biedronka otworzyła 358 nowych sklepów w całym kraju. Na koniec czerwca 2009 roku Biedronka posiadała 1408 sklepów.

(maj)

tagi: Biedronka , Grupa Jeronimo Martins ,