Wywiad z Agatą Ranachowską, Brand Manager Martini, Bacardi-Martini Polska
Środa, 03 kwietnia 2019
Autor:
Monika Książek ,
O marce z wieloletnią historią oraz o pierwszej nowości od lat 80. w portfolio wermutów Martini rozmawiamy z Agatą Ranachowską, Brand Manager Martini w firmie Bacardi-Martini Polska.
Martini to marka z ponad 150-letnią historią, czym właściwie jest ten trunek oraz jak powstaje?
Marka Martini posiada w swoim portfolio dwie kategorie produktów: wermuty oraz wina musujące. Podstawę wermutu stanowi wytrawne, prawie zawsze białe wino, które powinno stanowić co najmniej 75% całej objętości płynu. Wina aromatyzuje się lub doprawia ekstraktami ziół i przypraw, jedną z nich koniecznie powinien być piołun, od którego mianowicie wermut otrzymał swoją nazwę. Następnie napój można dosłodzić, leżakować lub też nadać mu dodatkowy aromat i smak w inny sposób. Potem wermut rozlewa się do zawartości alkoholu w granicach 14,5-22% objętości. Osobą historię stanowią włoskie wina musujące: Martini to najsilniejsza i najbardziej rozpoznawalna marka wśród wszystkich marek win włoskich, a także drugi co do wielkości dostawca win musujących w Europie.
Marka długo czekała na przełomowy moment – po 40 latach do portfolio wermutów Martini dołącza nowość…Proszę opowiedzieć o tym wyjątkowym produkcie.
Rok 2019 jest przełomowy dla kategorii wermutów w Polsce, po 40 latach od premiery poprzedniego wariantu na rynku pojawia się absolutna nowość: Martini Fiero o intensywnej czerwono-pomarańczowej barwie i słodko gorzkim smaku. Produkt wyróżniają ręcznie zbierane, suszone na słońcu skórki pomarańczy z rejonu Morza Śródziemnego i tradycyjna technika produkcji zachowująca bogactwo eterycznych olejków. To pierwszy wermut w rodzinie Martini skomponowany do łączenia z tonikiem. Badania konsumenckie wskazują, że Smak Fiero & Tonic jest bardziej atrakcyjny i przekłada się na wyższą intencję zakupową wśród osób, które obecnie nie sięgają po wermuty Martini
Jak wygląda rynek wermutów w Polsce? Czego oczekują konsumenci od tej kategorii?
Rynek wermutów w Polsce jest zdominowany przez klasyczny wariant Bianco. Konsumenci oczekują odświeżenia kategorii zarówno w aspekcie dostępnych wariantów oraz sposobu ich konsumpcji. W obu kwestiach te oczekiwania spełnia nowość Martini Fiero, które prezentuje wemut w nowoczesnym wydaniu.
Jakie wsparcie sprzedaży otrzyma Martini Fiero? Jakie działania będą prowadzone w punktach sprzedaży?
Nowość Martini otrzyma wsparcie w postaci mocnej kampanii marketingowej. Aktywacja obejmie zasięgiem digital, współpracę z influencerami oraz kreatorami (twórcami internetowymi), wsparcie PR oraz obecność na eventach promujących markę. Dodatkowo Martini Fiero silnie wybrzmi w sklepach dzięki impaktowym materiałom handlowym.
Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.