Z rynku FMCG

Przesyłki DHL Express od dziś do odbioru w sieciach Biedronka i Carrefour

Czwartek, 28 marca 2019
DHL Express Poland, lider rozwoju międzynarodowego e-commerce, podpisał umowę z firmą SwipBox, operatorem obsługującym sieć automatów do odbioru paczek. Współpraca pozwoli zapewnić klientom DHL Express większą elastyczność wyboru sposobu dostawy i znacznie usprawni proces tzw. „last mile”, czyli ostatniego etapu doręczenia przesyłki. Dzięki współpracy z sieciami sklepów Biedronka i Carrefour w Polsce znajduje się już niemal 200 automatów. Ze względu na rosnący popyt na zautomatyzowane punkty odbioru firma SwipBox ma w planach postawić do końca roku nawet 1000 urządzeń tego typu.
Automaty SwipBox pozwalają rozbudować sieć punktów odbioru przesyłek, które stają się coraz bardziej popularne wśród konsumentów. Współpraca z DHL Express była więc naturalnym krokiem dla rozwoju obu firm – komentuje Michał Czechowski, Dyrektor Zarządzający SwipBox Polska.

Wygodny i bezpieczny odbiór przesyłek

Z doręczenia do automatu SwipBox można skorzystać w ramach usługi DHL Express On Demand Delivery lub przy wyborze punktu dostawy w e-sklepie. Ze względu na zlokalizowanie urządzeń wewnątrz sklepów, paczki są chronione przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, a także objęte monitoringiem. Wygodę tego rodzaju dostawy zwiększa fakt, że po doręczeniu do automatu przesyłka będzie czekała na odbiór przez 3 dni.

Decydując się na ekspresowe przesyłki zagraniczne konsumenci oczekują szybkiego doręczenia, a także elastyczności przy wyborze czasu, miejsca i sposobu dostawy – mówi Agnieszka Błaś, Dyrektor Operacji w DHL Express Poland - By zapewnić klientom jak najszybsze i najbardziej komfortowe doręczenie stale rozbudowujemy sieć punktów wygodnego odbioru przesyłek, a także wprowadzamy usługi takie jak On Demand Delivery, czyli globalne narzędzie do zarządzania terminem, miejscem i sposobem dostawy, które znacznie zwiększa skuteczność pierwszego doręczenia.

DHL Express posiada w Polsce ponad 50 proc. udziału w rynku międzynarodowych przesyłek kurierskich. Wolumen przesyłek firmy z roku na rok odnotowuje wzrosty wyższe niż średnio cała branża kurierskich przesyłek międzynarodowych, co jest spowodowane stale rosnącym krajowym rynkiem e-commerce. Przedsiębiorcy coraz chętniej proponują usługi międzynarodowej dostawy premium. Posiadanie ich w ofercie e-sklepu może zwiększyć wartość koszyka zakupowego nawet o 70 proc.1

DHL – Globalna firma logistyczna

DHL jest czołową globalną marką w branży logistycznej. Sieć oddziałów DHL oferuje szerokie portfolio usług logistycznych, począwszy od krajowej i międzynarodowej dostawy paczek, międzynarodowych przesyłek ekspresowych: lądowych, lotniczych i morskich, po zarządzanie łańcuchem dostaw przemysłowych. DHL zatrudnia ponad 360 000 pracowników. Działa w ponad 220 krajach i regionach na całym świecie, bezpiecznie i rzetelnie łącząc ludzi oraz firmy, umożliwiając globalny przepływ handlu. Wyspecjalizowane rozwiązania dla rozwijających się rynków i branż (w tym handlu elektronicznego, technologii, nauk przyrodniczych i opieki zdrowotnej, energii, motoryzacji i handlu detalicznego), odpowiedzialność korporacyjna i dominacja na rynkach rozwijających się, czynią DHL globalną firmą logistyczną.

DHL Express jest częścią Grupy Deutsche Post DHL. W 2017 r. grupa osiągnęła przychody na poziomie ponad 60 miliardów euro.



1  Źródło: badanie DHL Express 21st Century Sice Trade


tagi: przesyłki , DHL Express , Biedronka , Carrefour ,