Lody to dla sklepów jedna z najważniejszych kategorii zarówno pod względem udziałów w obrotach, jak i w całkowej liczbie transakcji. Jak wynika z danych Nielsena wartość sprzedaży tej kategorii w 2018 roku osiągnęła już blisko 2,5 mld zł, co stanowi wzrost w porównaniu do roku poprzedniego o ponad 24%. Nowy sezon producenci rozpoczynają licznymi nowościami.
Tegoroczna oferta30 nowości produktowych na jubileuszowy rok to propozycje od PPL Koral. Na konsumentów w tym roku czekają, m.in. limitowana edycja linii lodów Grand Gold 40 w dwóch bardzo oryginalnych smakach: poppy, czyli lody makowe w białej czekoladzie o smaku marcepanu oraz chili – lody mango z wkręconym sosem malinowym w czekoladzie deserowej z chili. Wyjątkowe będzie również opakowanie linii – specjalnie opracowane i zaprojektowane opakowanie hologramowe, które jest absolutną nowością w kategorii lodów na polskim rynku. Bestsellerowa linia Koral Ice Coffee zostanie wzbogacona o nową wersję Americano. Pojawi się również nowa odmiana lodów Koktajlowych (o pojemnościach 220 i 400 ml) w bardziej owocowej odsłonie – śmietankowo-truskawkowej z biszkoptem i 3 sosami: ajerkoniak, toffi i czekolada. Pozostałe nowości impulsowe marki Koral to m.in. lody Świderek w kubku, Top Milker – śmietankowo-malinowy, Toffik, lody Śnieżne na patyku, nowy rożek Maxi 4 smaki oraz Duo, czyli nowy zestaw dwusmakowych rożków premium w 3 kompozycjach. W kategorii lodów familijnych pojawi się Kolorowe Lato w opakowaniu o poj. 1 l – śmietankowo-waniliowe z sorbetem limonkowym, Maxi 4-smaki o poj. 1,5 l oraz lody Koktajlowe o poj. 1 l biszkoptowo-truskawkowe z 3 sosami. Do gamy lodów Łaciate dołączy Osełka Lodowa, pojawi się nowa odmiana lodów Oshee Vitamin oraz Protein. Wspólnie z Mlekovitą Koral wprowadzi na rynek również nową linię Wypasione na patyku oraz w kubkach.
Nowe, bardzo oryginalne smaki pojawią się również w portfolio drugiej marki – z segmentu high premium – Bracia Koral. Linia Lody jak dawniej 900 ml zaoferuje smak prażonego sezamu oraz lody biszkoptowo-różane z ciasteczkami i sosem malinowym. Nowe kompozycje smakowe konsumenci odnajdą również w kolekcji lodów „Smaki Dzieciństwa” w unikalnych słoiczkach – będą to smak kokosowy z sosem czekoladowym oraz marcepan z sosem czekoladowym i migdałami. Lody impulsowe na patyku pojawią się w klasycznej odsłonie – śmietankowe w czekoladzie belgijskiej.
Marka Grycan w sezonie 2019 przywołuje wspomnienie przysmaku z czasów dzieciństwa. W linii Lodów tradycyjnych proponuje Lody krówkowe, zainspirowane smakiem popularnego cukierka – krówki. Lody, których głównymi składnikami jest śmietana kremówka i kajmak, dostępne będą w trzech formatach: 1100, 500 i 125 ml z dołączoną łyżeczką.
Słony karmel z solą morską w gęstym karmelu to kolejna propozycja od marki Grycan. Smak o pojemności 500 ml wprowadzony został w linii Dla koneserów i trafi w gusta każdego, kto lubi słodko-słone, nietuzinkowe połączenia. Marka Grycan – Lody od Pokoleń produkuje lody z najwyższej jakości surowców – śmietanki kremówki, żółtek jaj i cukru, zgodnie ze sprawdzonymi recepturami, które są w rodzinie właścicieli przekazywane z pokolenia na pokolenie.
Colian przygotował na nadchodzący sezon: lody o smaku Śliwki Nałęczowskiej. Dołączając do rodziny kultowych słodyczy w lodowej odsłonie, lody Śliwka Nałęczowska dostępne będą w kubku o pojemności 500 ml i na patyku. Propozycją dla tych, którzy chętnie sięgają po format impulsowy są lodowe przysmaki z sosem ze śliwek kandyzowanych polewane czekoladą. Miłośnicy wersji familijnej w kubkach lodów o śliwkowym smaku znajdą również kawałki czekolady.
Kolejną odświeżoną propozycją producenta, jest pozycja, która w sprzedaży już była w tamtym roku jednak teraz rozszerza asortyment o nowe warianty gramaturowe. Najeżone bakaliami lody Jeżyki i uwodzące kakaowym smakiem lody Grześki weszły na rynek w maju ubiegłego roku w klasycznej formie na patyku. Teraz dostępne będą w nowym formacie familijnym czyli w kubkach o pojemności 500 ml. Lody Grześki pojawią się także w ciemnym, kakaowym rożku.
Unilever odpowiada na potrzeby konsumentów, którzy z jednej strony poszukują lodów o bogatszym smaku – odpowiedzią jest linia lodów Big Milk Intense, z drugiej strony zainteresowaniem cieszą się również lody o mniejszej zawartości kalorii i większej zawartości białka – odpowiedzią jest nowa marka lodów Breyers Delight, o obniżonej kaloryczności.
Algida, w tym roku debiutuje z produktem będącym wynikiem silnej współpracy dwóch wielkich marek – największej lodowej marki w Polsce, czyli Big Milka, z równie uwielbianym przez Polskich konsumentów, producentem czekoladowych słodyczy, marką Wawel. Dzięki współpracy powstała linia lodów Big Milk, inspirowana wspaniałymi czekoladowymi słodyczami od marki Wawel – Michałki, Malaga i Tiki Taki, które są doskonale znane polskim konsumentom. Marki takie jak ZAPP oraz Twister, również zaskoczą nowościami.
Unilever wprowadza również na rynek zupełnie nową markę lodów ‘Kinder Ice Cream’, która jest przeniesieniem wspaniałych mleczno-czekoladowych słodyczy od Ferrero, wprost do świata lodów w formatach impulsowych.Nie zabraknie także nowych pozycji w czołowych markach takich jak: Big Milk, Magnum oraz Carte d’Or.
Producent dzięki sukcesom osiąganym w roku poprzednim kontynuuje aktywacje marek uwielbianych przez konsumentów.
Pierwszą nowością jest Kaktus cały w polewce – to lody o smaku kwaśnej cytryny i pysznej truskawki, całe oblane kultową zieloną polewką. Dodatkowo w portfolio marki w tym roku pojawią się lody Kaktus mango-marakuja ze śliwką.
Z kolei Schöler to nowa marka w segmencie lodów familijnych, która zadebiutuje na rynku w tym sezonie. Lody Schöller to 10 wyrafinowanych kompozycji kremowych lodów i wyjątkowych dodatków, inspirowanych deserami z różnych stron świata, takich jak: prażony migdał z sosem toffi, beza z sosem z malin, kasztan, czy granat-wanilia z sosem pomarańczowym. Wyjątkowość marki Scholler podkreślają eleganckie, ciemnoniebieskie opakowania (pojemność 1 l), o oryginalnym kształcie, nadające jej charakter premium.
Marka Augusto z początkiem sezonu 2019 wprowadza nowości jakich jeszcze na rynku nie było – lody w saszetkach Augusto Ice To Go. Są to propozycje w trzech smakach: waniliowym, truskawkowym i czekoladowym. Dzięki poręcznemu opakowaniu Augusto Ice To Go można spożyć „w biegu”, nie ulega zniszczeniu w przypadku ścisku czy zgniatania oraz minimalizuje ryzyko pobrudzenia.
Augusto w 2019 roku wprowadza także nowe propozycje w kategorii rożków w 3 wariantach: połączenie lodów truskawkowych z sorbetem oraz sosem truskawkowym, lody o smaku czekoladowym z polewą kakaową posypane karmelizowanymi orzechami laskowymi oraz lody o smaku waniliowym z polewą kakaową z chrupkami w polewie mlecznej. Cornerom, bo o nich mowa, towarzyszą również nowocześnie zaprojektowane opakowania.
Kolejne nowości od Augusto to oferta skierowana do konsumentów lubiących smak coli i oranżady. Te najchętniej wybierane smaki napojów zainspirowały Kilargo do wprowadzenia lodów wodnych na patyku pod marką Augusto w dwóch smakach: cola z sosem o smaku cola-wiśnia oraz czerwona oranżada z sosem o smaku owocowym.
Jedną z wiosennych nowości „Anity” są lody wegańskie, a więc przeznaczone dla osób, których dieta pozbawiona jest wszelkich produktów pochodzenia zwierzęcego, w tym m.in. mleka i śmietany, które wykorzystywane są powszechnie w produkcji lodów. Lody powstają wyłącznie na bazie składników, które powszechnie wykorzystuje się w produktach dla wegan.
Nowy produkt Anity będzie sprzedawany w familijnym opakowaniu o pojemności 500 ml i masie 250 g. Dostępny będzie jedynie w smaku waniliowo-czekoladowym. Jego wartość odżywcza w 100 ml będzie wynosiła tylko 90 kcal.
Monika Kociubińska
Redaktor