27.03.2019 r. odbyła się konferencja marki Flora, na której zostały przedstawione odświeżone warianty Flory: Flora Original oraz Flora Light. Prelegenci przedstawili korzyści kuchni roślinnej, która zyskuje na popularności na całym świecie.
„Dieta roślinna nie kojarzy się już z jałowym jedzeniem o niskiej wartości energetycznej. Zgodnie z ogólną tendencją dotyczącą jedzenia, wegetarianizm i weganizm są wielowymiarowe, obfite, a czasem wręcz barokowe.” – mówi Weronika Lewandowska - specjalista w przewidywaniu trendów, współtwórca strategii marketingowych najpopularniejszych warszawskich marek gastronomicznych.
Jak przyznaje Tadeusz Muller - ekspert gastronomiczny od czternastu lat związany z branżą restauracyjną – w świecie dotkniętym chorobami cywilizacyjnym trudno unikać wiedzy oraz świadomości dotyczącej nowego i zdrowego stylu życia. „Jesteśmy świadkami rewolucji w dziedzinie odżywiania jak sama nazwa wskazuje – „substancje odżywcze” są coraz częściej rozumiane jako fitoskładniki pochodzące z roślin a nie ze zwierząt, i mają służyć naszemu zdrowiu. Na początku tworzenia Orzo w 2017 roku zidentyfikowaliśmy nowe potrzeby gości i zaczęliśmy wprowadzać pozycje roślinne. Po 2 latach 20% dań w menu to pozycje wegańskie i sprzedaż tej kategorii rośnie. Na początku roku wprowadziliśmy własne wegańskie sery które powstają na miejscu w Orzo.
5-10 lat temu nie było tylu miłośników kuchni roślinnej i mogło to być spowodowane brakiem lokali, receptur, zamienników mięsnych pozycji. Popyt rośnie w momencie gdy ludzie mają wybór i ten proces idzie w parze z rozszerzaniem świadomości oraz postępującymi zagrożeniami zdrowotnymi wynikającymi z jedzenia produktów od zwierzęcych. Tak jak kiedyś świat zorientował się, że nikotyna jest odpowiedzialna za wzrost zachorowań nowotworów krtani i płuc tak teraz możemy z pewnością uknuć slogan „meat is a new tabaco” – wyjaśnia Tadeusz Muller - ekspert gastronomiczny od czternastu lat związany z branżą restauracyjną.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.